V porovnaní s prvým kvartálom ide o nárast používania tejto sociálnej platformy o 13 percent.
Autor TASR
Menlo Park 6. augusta (TASR) - Najmenej 1,49 miliardy ľudí používa sociálnu webovú sieť Facebook, a to aspoň raz za mesiac. Vyplýva to zo správy tejto kalifornskej spoločnosti, mapujúcej jej pôsobenie za druhý kvartál tohto roka.
V porovnaní s prvým kvartálom ide o nárast používania tejto sociálnej platformy o 13 percent, informovala Európska aliancia tlačových agentúr (EANA).
Dané číslo predstavuje polovicu z odhadovaných troch miliárd užívateľov internetu na celom svete, tvrdí stanica BBC. Vyše 65 percent z uvedených 1,49 miliardy osôb pritom Facebook používa na dennej báze.
Čo sa týka výnosov Facebooku za druhý kvartál, spoločnosť zaznamenala medziročný nárast o 39 percent, čo predstavuje čiastku 4,04 miliardy dolárov. Viac než tri štvrtiny jej zisku pochádza z reklamy prezentovanej prostredníctvom mobilných telefónov.
Výška nákladov a iných výdavkov pritom narástla na 82 percent; dosiahla teda čiastku 2,8 miliardy dolárov. Čistý príjem zároveň padol o 9,1 percenta. Generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg na to reagoval s tým, že náklady odzrkadľujú "pokračujúce investície a vylepšenia", uvádza sa v hodnotiacej správe spoločnosti.
Facebook už skoršie upozornil, že výdavky by sa mohli dostať až na 65 percent. Spoločnosť totiž investovala do nového personálu a do zmien zacielených na zlepšenie reklám v mobilných telefónoch. Za zvýšením výdavkov je aj modernizácia SMS aplikácie WhatsApp a platformy na zdieľanie fotografií Instagram.
EANA je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy, ktorej členom je TASR ako jediná slovenská tlačová agentúra. Úlohou aliancie je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych, technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.
V porovnaní s prvým kvartálom ide o nárast používania tejto sociálnej platformy o 13 percent, informovala Európska aliancia tlačových agentúr (EANA).
Dané číslo predstavuje polovicu z odhadovaných troch miliárd užívateľov internetu na celom svete, tvrdí stanica BBC. Vyše 65 percent z uvedených 1,49 miliardy osôb pritom Facebook používa na dennej báze.
Čo sa týka výnosov Facebooku za druhý kvartál, spoločnosť zaznamenala medziročný nárast o 39 percent, čo predstavuje čiastku 4,04 miliardy dolárov. Viac než tri štvrtiny jej zisku pochádza z reklamy prezentovanej prostredníctvom mobilných telefónov.
Výška nákladov a iných výdavkov pritom narástla na 82 percent; dosiahla teda čiastku 2,8 miliardy dolárov. Čistý príjem zároveň padol o 9,1 percenta. Generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg na to reagoval s tým, že náklady odzrkadľujú "pokračujúce investície a vylepšenia", uvádza sa v hodnotiacej správe spoločnosti.
Facebook už skoršie upozornil, že výdavky by sa mohli dostať až na 65 percent. Spoločnosť totiž investovala do nového personálu a do zmien zacielených na zlepšenie reklám v mobilných telefónoch. Za zvýšením výdavkov je aj modernizácia SMS aplikácie WhatsApp a platformy na zdieľanie fotografií Instagram.
EANA je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy, ktorej členom je TASR ako jediná slovenská tlačová agentúra. Úlohou aliancie je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych, technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.