K výnosu prispeli najmä príjmy z reklamy, čím sociálna sieť prekonala očakávania trhov.
Autor TASR
New York 28. júla (TASR) - Sociálna sieť Facebook oznámila prudký rast zisku v 2. kvartáli, k čomu prispeli najmä príjmy z reklamy. Navyše, ako v prípade zisku, tak aj tržieb, Facebook prekonal očakávania trhov. Informovali o tom agentúra DPA a portál RTTNews.
Čistý zisk dosiahol v 2. štvrťroku tohto roka 2,06 miliardy USD (1,87 miliardy eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka to bolo 719 miliónov USD. Tržby sa zvýšili o 59 % na 6,44 miliardy USD.
Upravený zisk, teda bez započítania jednorazových položiek, vzrástol na 2,82 miliardy USD, čo na akciu predstavuje 0,97 USD. V 2. kvartáli minulého roka predstavoval upravený zisk 1,44 miliardy USD (0,50 USD/akcia). Analytici očakávali upravený zisk na úrovni 0,82 USD/akcia a tržby okolo 6 miliárd USD.
Najviac sa pod rast príjmov z reklamy podpísala mobilná inzercia. Tá sa na celkových príjmoch z reklamy podieľala až 84 %.
Počet denných aktívnych používateľov siete vzrástol v júni medziročne o 17 % na 1,13 miliardy. Počet mesačných aktívnych používateľov dosiahol ku koncu júna 1,71 miliardy, čo znamená rast o 15 %.
(1 EUR = 1,0991 USD)
Čistý zisk dosiahol v 2. štvrťroku tohto roka 2,06 miliardy USD (1,87 miliardy eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka to bolo 719 miliónov USD. Tržby sa zvýšili o 59 % na 6,44 miliardy USD.
Upravený zisk, teda bez započítania jednorazových položiek, vzrástol na 2,82 miliardy USD, čo na akciu predstavuje 0,97 USD. V 2. kvartáli minulého roka predstavoval upravený zisk 1,44 miliardy USD (0,50 USD/akcia). Analytici očakávali upravený zisk na úrovni 0,82 USD/akcia a tržby okolo 6 miliárd USD.
Najviac sa pod rast príjmov z reklamy podpísala mobilná inzercia. Tá sa na celkových príjmoch z reklamy podieľala až 84 %.
Počet denných aktívnych používateľov siete vzrástol v júni medziročne o 17 % na 1,13 miliardy. Počet mesačných aktívnych používateľov dosiahol ku koncu júna 1,71 miliardy, čo znamená rast o 15 %.
(1 EUR = 1,0991 USD)