airtrade je spôsob obchodu, vďaka ktorému pestovatelia a remeselníci dostávajú za svoju prácu takú výkupnú cenu, ktorá zodpovedá nákladom na výrobu a zaručuje im dôstojný život.
Autor TASR
Bratislava 2. apríla (TASR) – Slovensko je ďalšou krajinou, v ktorej bude mať svoje zastúpenie systém Fairtrade.
Ide o certifikáciu výrobkov z rozvojových krajín, ktorá pestovateľom umožňuje uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Združenie Fairtrade Česká republika dnes informovalo, že sa mení na Fairtrade Česko a Slovensko.
Rozšírenie pôsobnosti združenia na Slovensko je výsledkom zvyšujúceho sa záujmu slovenských obchodníkov o zapojenie sa do predaja alebo spracovania výrobkov, ktoré sú obchodované v súlade s etickými štandardmi Fairtrade. Organizácia Fairtrade Česko a Slovensko sa podľa vlastných slov zameria na servis slovenským obchodníkom, na podporu predaja a marketing známky Fairtrade.
"Už dlho cítime, že naši slovenskí obchodní partneri potrebujú väčšiu podporu z našej strany. Rozšírením pôsobnosti na Slovensko s nimi budeme môcť lepšie a intenzívnejšie spolupracovať. V ďalšej fáze budeme tiež pracovať na tom, aby slovenskí spotrebitelia dostávali o Fairtrade viac informácií," uviedol predseda organizácie Tomáš Bilý.
Fairtrade je spôsob obchodu, vďaka ktorému pestovatelia a remeselníci dostávajú za svoju prácu takú výkupnú cenu, ktorá zodpovedá nákladom na výrobu a zaručuje im dôstojný život. V rámci Fairtrade sa obchoduje väčšinou s produktmi z rozvojových krajín, kde sa nedodržuje pracovné právo a ľudia, často aj deti, tam pracujú na plantážach či v továrňach v neľudských podmienkach.
Známka Fairtrade je dnes najznámejšia a najrozšírenejšia etická známka na svete. Ročný obrat produktov označených zelenomodrým logom presahuje 4,8 miliardy eur a predávajú sa v 125 krajinách sveta.
Ide o certifikáciu výrobkov z rozvojových krajín, ktorá pestovateľom umožňuje uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Združenie Fairtrade Česká republika dnes informovalo, že sa mení na Fairtrade Česko a Slovensko.
Rozšírenie pôsobnosti združenia na Slovensko je výsledkom zvyšujúceho sa záujmu slovenských obchodníkov o zapojenie sa do predaja alebo spracovania výrobkov, ktoré sú obchodované v súlade s etickými štandardmi Fairtrade. Organizácia Fairtrade Česko a Slovensko sa podľa vlastných slov zameria na servis slovenským obchodníkom, na podporu predaja a marketing známky Fairtrade.
"Už dlho cítime, že naši slovenskí obchodní partneri potrebujú väčšiu podporu z našej strany. Rozšírením pôsobnosti na Slovensko s nimi budeme môcť lepšie a intenzívnejšie spolupracovať. V ďalšej fáze budeme tiež pracovať na tom, aby slovenskí spotrebitelia dostávali o Fairtrade viac informácií," uviedol predseda organizácie Tomáš Bilý.
Fairtrade je spôsob obchodu, vďaka ktorému pestovatelia a remeselníci dostávajú za svoju prácu takú výkupnú cenu, ktorá zodpovedá nákladom na výrobu a zaručuje im dôstojný život. V rámci Fairtrade sa obchoduje väčšinou s produktmi z rozvojových krajín, kde sa nedodržuje pracovné právo a ľudia, často aj deti, tam pracujú na plantážach či v továrňach v neľudských podmienkach.
Známka Fairtrade je dnes najznámejšia a najrozšírenejšia etická známka na svete. Ročný obrat produktov označených zelenomodrým logom presahuje 4,8 miliardy eur a predávajú sa v 125 krajinách sveta.