Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

Ferrero kupuje za 1,3 mld. USD značky Keebler a Famous Amos

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

O značky mala záujem aj americká spoločnosť Hostess Brands.

Rím/Battle Creek 1. apríla (TASR) - Taliansky potravinársky koncern Ferrero pokračuje v expanzii v USA. Výrobca Nutelly kupuje od americkej firmy Kellog, známej predovšetkým svojimi raňajkovými lupienkami, značky keksov a pochutín Keebler a Famous Amos za 1,3 miliardy USD (1,16 miliardy eur). O značky mala záujem aj americká spoločnosť Hostess Brands.

"Snažíme sa o vybudovanie portfólia konsolidovaných značiek, ktoré majú silnú pozíciu vo svojich oblastiach trhu. To nám umožňuje diverzifikáciu portfólia a rast v USA, ktoré sú najväčším trhom pre keksy na svete," uviedol šéf koncernu Ferrero Lapo Civitelli.

Spoločnosť Ferrero vo fiškálnom roku 2017/18 zvýšila tržby o 2,1 % na 10,7 miliardy eur. Motorom rastu boli pozitívne výsledky v Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Poľsku, Británii a USA. Firma vlani investovala 673 miliónov eur. Rodinná firma kontroluje po celom svete 94 dcérskych spoločností, prevádzkuje 25 výrobných závodov a pôsobí v 170 krajinách.