Google už dlhší čas hľadá partnera z automobilovej branže, ktorý by bol ochotný vyskúšať jeho technológiu pre autonómne vozidlá.
Autor TASR
New York 4. mája (TASR) - Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ako prvá veľká automobilka plánuje vyskúšať technológie Google pre autonómne vozidlá. Spoločnosti sa dohodli na tom, že spočiatku použijú technológiu zhruba v stovke hybridných vozidiel založených na minivane Chrysler Pacifica. Google poskytne senzory a počítačové vybavenie, technici FCA prispôsobia vozidlá. Informovala o tom agentúra DPA.
Tieto autonómne Chryslery sa majú vyrábať na juhovýchode Michiganu a ešte tento rok sa začnú skúšať v súkromnom testovacom areáli Google v Kalifornii. Partneri chcú mať funkčné prototypy pripravené už pre januárový detroitský autosalón.
Google dlhší čas hľadá partnera z automobilovej branže, ktorý by bol ochotný vyskúšať jeho technológiu pre autonómne vozidlá. Rokovania s General Motors vlani skrachovali pre spory ohľadne využívania dát. Na prelome minulého a tohto roka sa špekulovalo aj o spolupráci s Fordom, ten však ohlásil vývoj vlastných technológií. FCA sa stal tretím možným kandidátom, keďže na rozdiel od konkurencie nepokročil s vývojom vlastnej techniky.
Google v posledných rokoch dosiahol pozoruhodný pokrok pri zbere a vyhodnocovaní dát z okolia vozidla, ako aj pri vývoji príslušného softvéru na riadenie auta. Niektorí odborníci si myslia, že automobilky majú obavy zo spolupráce s Google. V prvom rade preto, že by v budúcnosti mohli prísť o kontrolu nad údajmi, ktoré vozidlá zhromažďujú. Šéf FCA Sergio Marchionne otvorene podporoval spoluprácu s internetovými spoločnosťami, keďže tradičné automobilky podľa jeho názoru bez takejto kooperácie neprežijú.
Google vyvinul technológie autonómnej jazdy vo vlastnej réžii a spočiatku ich montoval do hotových áut renomovaných značiek, napríklad Toyoty. Medzičasom vypustil na cesty flotilu malých elektrických dvojmiestnych vozidiel, ktoré sám vyvinul. V budúcnosti sa chce vzdať všetkých ovládacích prvkov, napríklad volantu či pedálov, a riadenie prenechať výlučne počítaču. Tieto autá by sa mohli stať základom automatického prepravného systému v mestách.
Automobilová branža zažíva revolučné zmeny, ktoré prinieslo prepojenie vozidiel s internetom a elektronické služby. Navyše sa v poslednom období šíria správy, že aj Apple pracuje na vlastnom vozidle, ktoré by malo byť údajne hotové okolo roka 2020. Google je presvedčený, že autonómne vozidlá zlepšia bezpečnosť na cestách a drasticky znížia počet obetí dopravných nehôd. Odborníci počítajú zas s tým, že tradičné automobilky predajú menej vozidiel.
Tieto autonómne Chryslery sa majú vyrábať na juhovýchode Michiganu a ešte tento rok sa začnú skúšať v súkromnom testovacom areáli Google v Kalifornii. Partneri chcú mať funkčné prototypy pripravené už pre januárový detroitský autosalón.
Google dlhší čas hľadá partnera z automobilovej branže, ktorý by bol ochotný vyskúšať jeho technológiu pre autonómne vozidlá. Rokovania s General Motors vlani skrachovali pre spory ohľadne využívania dát. Na prelome minulého a tohto roka sa špekulovalo aj o spolupráci s Fordom, ten však ohlásil vývoj vlastných technológií. FCA sa stal tretím možným kandidátom, keďže na rozdiel od konkurencie nepokročil s vývojom vlastnej techniky.
Google v posledných rokoch dosiahol pozoruhodný pokrok pri zbere a vyhodnocovaní dát z okolia vozidla, ako aj pri vývoji príslušného softvéru na riadenie auta. Niektorí odborníci si myslia, že automobilky majú obavy zo spolupráce s Google. V prvom rade preto, že by v budúcnosti mohli prísť o kontrolu nad údajmi, ktoré vozidlá zhromažďujú. Šéf FCA Sergio Marchionne otvorene podporoval spoluprácu s internetovými spoločnosťami, keďže tradičné automobilky podľa jeho názoru bez takejto kooperácie neprežijú.
Google vyvinul technológie autonómnej jazdy vo vlastnej réžii a spočiatku ich montoval do hotových áut renomovaných značiek, napríklad Toyoty. Medzičasom vypustil na cesty flotilu malých elektrických dvojmiestnych vozidiel, ktoré sám vyvinul. V budúcnosti sa chce vzdať všetkých ovládacích prvkov, napríklad volantu či pedálov, a riadenie prenechať výlučne počítaču. Tieto autá by sa mohli stať základom automatického prepravného systému v mestách.
Automobilová branža zažíva revolučné zmeny, ktoré prinieslo prepojenie vozidiel s internetom a elektronické služby. Navyše sa v poslednom období šíria správy, že aj Apple pracuje na vlastnom vozidle, ktoré by malo byť údajne hotové okolo roka 2020. Google je presvedčený, že autonómne vozidlá zlepšia bezpečnosť na cestách a drasticky znížia počet obetí dopravných nehôd. Odborníci počítajú zas s tým, že tradičné automobilky predajú menej vozidiel.