Uviedol to šéf automobilky Sergio Marchionne.
Autor TASR
Detroit 15. januára (TASR) - Automobilka Fiat Chrysler by mohla do piatich rokov zvýšiť svoj zisk na dvojnásobok, a to najmä využitím potenciálu značky Jeep. Povedal to šéf automobilky Sergio Marchionne.
Značka Jeep by mohla z celosvetového trhu so športovo-úžitkovými vozidlami (SUV) získať zhruba pätinu. Ak sa k tomu pridá plánované znižovanie firemných daní v USA, Marchionne nevylučuje, že v roku 2022 firma môže dosiahnuť zhruba dvojnásobok súčasného objemu zisku.
Budúcu stratégiu firmy však už bude realizovať Marchionneho nástupca. Sergio Marchionne je rozhodnutý ukončiť pôsobenie vo Fiate začiatkom roka 2019 po 15 rokoch vo funkcii. Jeho nástupcom by mal byť jeden z manažérov spolupracujúcich na stratégii spoločnosti na nasledujúcich päť rokov.
Analytici predpokladajú, že Marchionneho by mohol vo funkcii nahradiť finančný riaditeľ Richard Palmer. Veľké šance podľa nich majú aj šéf značky Jeep Mike Manley a Alfredo Altavilla, ktorý vrátil európske prevádzky Fiatu späť do zisku. Marchionne sa ku konkrétnym menám nevyjadril, uviedol len, že na užšom zozname sú mená spomínané v médiách, ale aj také, ktoré sa do ich pozornosti zatiaľ nedostali.
Značka Jeep by mohla z celosvetového trhu so športovo-úžitkovými vozidlami (SUV) získať zhruba pätinu. Ak sa k tomu pridá plánované znižovanie firemných daní v USA, Marchionne nevylučuje, že v roku 2022 firma môže dosiahnuť zhruba dvojnásobok súčasného objemu zisku.
Budúcu stratégiu firmy však už bude realizovať Marchionneho nástupca. Sergio Marchionne je rozhodnutý ukončiť pôsobenie vo Fiate začiatkom roka 2019 po 15 rokoch vo funkcii. Jeho nástupcom by mal byť jeden z manažérov spolupracujúcich na stratégii spoločnosti na nasledujúcich päť rokov.
Analytici predpokladajú, že Marchionneho by mohol vo funkcii nahradiť finančný riaditeľ Richard Palmer. Veľké šance podľa nich majú aj šéf značky Jeep Mike Manley a Alfredo Altavilla, ktorý vrátil európske prevádzky Fiatu späť do zisku. Marchionne sa ku konkrétnym menám nevyjadril, uviedol len, že na užšom zozname sú mená spomínané v médiách, ale aj také, ktoré sa do ich pozornosti zatiaľ nedostali.