Fiat spojený s americkým Chryslerom, ktorý prevzal pred piatimi rokmi, však mení aj svoj názov na Fiat Chrysler Automobiles.
Autor TASR
Londýn/Praha 11. augusta (TASR) - Taliansko smúti nad presunom sídla legendárnej automobilky do veľkého sveta, ktorý už nepraje národným šampiónom. Informuje o tom český portál iDNES. Centrála Fiatu sa po 115 rokoch sťahuje z Turína do Londýna, výroba v Taliansku zatiaľ zostáva.
Prvého augusta sa konalo v Turíne, metropole Piemontu, posledné valné zhromaždenie akcionárov automobilky na talianskej pôde. Ďalšie už bude v Londýne. Tam bude siedmy najväčší automobilový koncern sveta platiť aj dane, jeho právna štruktúra bude holandská a pre peniaze si bude cestovať na Wall Street v New Yorku.
Fiat spojený s americkým Chryslerom, ktorý prevzal pred piatimi rokmi, však mení aj svoj názov na Fiat Chrysler Automobiles.
Šéf koncernu Sergio Marchionne v Turíne uviedol, že "vytvorenie Fiat Chrysler Automobiles otvára našej spoločnosti nové obzory a medzinárodný status". Marchionne vedie gigant už desať rokov a vyviedol ho z okraja bankrotu. Vo svete je odhodlaný pustiť sa do súboja s najväčšími automobilkami. To by mohla byť povzbudzujúca správa, ale vo vzduchu a v hlavách niekoľkých tisícov talianskych zamestnancov visí otázka: Čo bude ďalej?". Marchionne presviedča, že Taliansko zostáva v srdci automobilky, ktorú stále z 30 % vlastní rodina Agnelliovcov, vedená vnukom zakladateľa Giovanniho Agnelliho.
Prvého augusta sa konalo v Turíne, metropole Piemontu, posledné valné zhromaždenie akcionárov automobilky na talianskej pôde. Ďalšie už bude v Londýne. Tam bude siedmy najväčší automobilový koncern sveta platiť aj dane, jeho právna štruktúra bude holandská a pre peniaze si bude cestovať na Wall Street v New Yorku.
Fiat spojený s americkým Chryslerom, ktorý prevzal pred piatimi rokmi, však mení aj svoj názov na Fiat Chrysler Automobiles.
Šéf koncernu Sergio Marchionne v Turíne uviedol, že "vytvorenie Fiat Chrysler Automobiles otvára našej spoločnosti nové obzory a medzinárodný status". Marchionne vedie gigant už desať rokov a vyviedol ho z okraja bankrotu. Vo svete je odhodlaný pustiť sa do súboja s najväčšími automobilkami. To by mohla byť povzbudzujúca správa, ale vo vzduchu a v hlavách niekoľkých tisícov talianskych zamestnancov visí otázka: Čo bude ďalej?". Marchionne presviedča, že Taliansko zostáva v srdci automobilky, ktorú stále z 30 % vlastní rodina Agnelliovcov, vedená vnukom zakladateľa Giovanniho Agnelliho.