Zmenu cenníkov bánk potvrdil portál Finančná hitparáda.
Autor TASR
Bratislava 1. júna (TASR) - Klienti si v bankách za niektoré služby priplatia, niektoré finančné domy menia v tomto období svoje cenníky. Na poplatkoch však môžu ľudia ušetriť napríklad využívaním online služieb.
Zmenu cenníkov bánk potvrdil portál Finančná hitparáda. "Zmeny sa týkajú predovšetkým poplatkov za služby a operácie vykonávané na pobočkách bánk," uviedol pre TASR analytik portálu Martin Švidroň. Podľa údajov portálu v máji menila podmienky Prima banka, ale aj Poštová banka. "Prima banka zvyšovala napríklad poplatok za príkaz na úhradu, za zmenu a zrušenie trvalého príkazu a inkasa na pobočke banky. Poštová banka zasa napríklad upravila počet bezplatných vkladov hotovosti na účet v rámci užitočného účtu na jeden za mesiac," priblížil Švidroň.
Od 1. júna zvyšuje poplatok Slovenská sporiteľňa za niektoré bezhotovostné a hotovostné operácie vykonané na pobočke. Týka sa to napríklad jednorazového platobného príkazu na úhradu, zmeny alebo zrušenia trvalého príkazu na úhradu či výberu hotovosti z účtu. "Poplatky sa, samozrejme, dotknú len klientov, ktorí nemajú predmetné služby zahrnuté v balíku služieb k bežnému účtu. Zmeny sa dotkli aj poplatku za spracovania mincí pri vklade, výbere a zamieňaní," podotkol Švidroň.
Na druhej strane však banka podľa odborníka motivuje klientov na využívanie bezplatných "push" notifikácií a emailových správ. "SMS služby budú zadarmo už len v prípade notifikácií o platbách a výberoch debetnou platobnou kartou v zahraničí a o nezrealizovaných platbách z účtu. Ostatné SMS služby extra budú dostupné už len ako doplnková služba za poplatok," vysvetlil Švidroň s tým, že banka chce zabojovať o klientov, ktorí využívajú viac účtov, a to možnosťou získania zľavy z poplatku za vedenie účtu.
Okrem sporiteľne mení podmienky aj Fio banka, v ktorej budú mať klienti k dispozícii každý mesiac až dva výbery hotovosti bezplatne z akéhokoľvek bankomatu na svete. Od 1. júla oznámila zmeny tiež OTP banka a od 1. augusta avizuje zmeny aj ČSOB.
Podľa odborníka by sa mali klienti o zmeny cenníkov zaujímať. "Niekedy stačí malá úprava návykov a klient môže ušetriť. Pri poplatkoch, ktoré sa opakujú každý mesiac, to môže byť za rok zaujímavá suma," dodal Švidroň.
Zmenu cenníkov bánk potvrdil portál Finančná hitparáda. "Zmeny sa týkajú predovšetkým poplatkov za služby a operácie vykonávané na pobočkách bánk," uviedol pre TASR analytik portálu Martin Švidroň. Podľa údajov portálu v máji menila podmienky Prima banka, ale aj Poštová banka. "Prima banka zvyšovala napríklad poplatok za príkaz na úhradu, za zmenu a zrušenie trvalého príkazu a inkasa na pobočke banky. Poštová banka zasa napríklad upravila počet bezplatných vkladov hotovosti na účet v rámci užitočného účtu na jeden za mesiac," priblížil Švidroň.
Od 1. júna zvyšuje poplatok Slovenská sporiteľňa za niektoré bezhotovostné a hotovostné operácie vykonané na pobočke. Týka sa to napríklad jednorazového platobného príkazu na úhradu, zmeny alebo zrušenia trvalého príkazu na úhradu či výberu hotovosti z účtu. "Poplatky sa, samozrejme, dotknú len klientov, ktorí nemajú predmetné služby zahrnuté v balíku služieb k bežnému účtu. Zmeny sa dotkli aj poplatku za spracovania mincí pri vklade, výbere a zamieňaní," podotkol Švidroň.
Na druhej strane však banka podľa odborníka motivuje klientov na využívanie bezplatných "push" notifikácií a emailových správ. "SMS služby budú zadarmo už len v prípade notifikácií o platbách a výberoch debetnou platobnou kartou v zahraničí a o nezrealizovaných platbách z účtu. Ostatné SMS služby extra budú dostupné už len ako doplnková služba za poplatok," vysvetlil Švidroň s tým, že banka chce zabojovať o klientov, ktorí využívajú viac účtov, a to možnosťou získania zľavy z poplatku za vedenie účtu.
Okrem sporiteľne mení podmienky aj Fio banka, v ktorej budú mať klienti k dispozícii každý mesiac až dva výbery hotovosti bezplatne z akéhokoľvek bankomatu na svete. Od 1. júla oznámila zmeny tiež OTP banka a od 1. augusta avizuje zmeny aj ČSOB.
Podľa odborníka by sa mali klienti o zmeny cenníkov zaujímať. "Niekedy stačí malá úprava návykov a klient môže ušetriť. Pri poplatkoch, ktoré sa opakujú každý mesiac, to môže byť za rok zaujímavá suma," dodal Švidroň.