Medzi ne patrí napríklad to, že faktúra bola vystavená príliš neskoro, resp. bola uvedená nesprávna adresa alebo došlo k nedodržaniu formálnych náležitostí.
Autor TASR
Bratislava 11. januára (TASR) - Množstvo majiteľov európskych firiem vrátane slovenských priznáva, že ich fakturačné procesy nefungujú tak dobre, ako by mali. Pre tieto nedostatky prichádzajú o svoje príjmy a majú výpadky vo svojom cash-flow. Ukázala to štúdia "European Payment Practices 2017."
Až 22 % slovenských firiem považuje formálne chyby vo fakturácii za jeden z dôvodov zlej platobnej disciplíny ich firemných zákazníkov. Medzi ne patrí napríklad to, že faktúra bola vystavená príliš neskoro, resp. bola uvedená nesprávna adresa alebo došlo k nedodržaniu formálnych náležitostí. Aj v dôsledku toho až 23 % zákazníkov na Slovensku platí za tovary a služby s omeškaním, nevymožiteľné sú 4 % pohľadávok.
Nedostatok vhodných postupov pri výbere platieb je najčastejším problémom vo východnej Európe. V segmente B2C sú to najmä podniky v Grécku (15 %), tiež v Maďarsku a na Slovensku (pre každú krajinu 14 %), ktoré bojujú s touto skutočnosťou. V segmente B2B sú to spoločnosti v Grécku, na Slovensku a v Rusku (zhodne po 9 %), ktoré skončili na spodku rebríčka.
Celkovo za Európu možno konštatovať, že 8 % dopytovaných spoločností nemá štandardizované riadenie pohľadávok.
"Každá firma, ktorá chce zostať po ekonomickej stránke zdravá, sa musí skôr či neskôr zaoberať manažmentom pohľadávok. Na zabezpečenie hladkých procesov v celom hodnotovom reťazci firmy a v prospech zákazníka je potrebných množstvo špeciálnych odborných poznatkov a kvalifikovaných pracovníkov. V tomto kontexte je vždy cieľom zaistiť, aby zákazník pohotovo zaplatil," uvádza Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko, venujúcej sa komplexnému manažmentu pohľadávok.
Dôležitým nástrojom na dosiahnutie plynulého cash-flow je teda spolupráca s inkasnými spoločnosťami, ktoré sa na profesionálnej báze venujú manažmentu pohľadávok. V minulom roku tieto služby zabezpečili, že firmy v celej Európe získali späť 8 % svojho obratu. Na Slovensku sa prostredníctvom inkasa pohľadávok vracia firmám v priemere 6 % obratu ročne.
Až 22 % slovenských firiem považuje formálne chyby vo fakturácii za jeden z dôvodov zlej platobnej disciplíny ich firemných zákazníkov. Medzi ne patrí napríklad to, že faktúra bola vystavená príliš neskoro, resp. bola uvedená nesprávna adresa alebo došlo k nedodržaniu formálnych náležitostí. Aj v dôsledku toho až 23 % zákazníkov na Slovensku platí za tovary a služby s omeškaním, nevymožiteľné sú 4 % pohľadávok.
Nedostatok vhodných postupov pri výbere platieb je najčastejším problémom vo východnej Európe. V segmente B2C sú to najmä podniky v Grécku (15 %), tiež v Maďarsku a na Slovensku (pre každú krajinu 14 %), ktoré bojujú s touto skutočnosťou. V segmente B2B sú to spoločnosti v Grécku, na Slovensku a v Rusku (zhodne po 9 %), ktoré skončili na spodku rebríčka.
Celkovo za Európu možno konštatovať, že 8 % dopytovaných spoločností nemá štandardizované riadenie pohľadávok.
"Každá firma, ktorá chce zostať po ekonomickej stránke zdravá, sa musí skôr či neskôr zaoberať manažmentom pohľadávok. Na zabezpečenie hladkých procesov v celom hodnotovom reťazci firmy a v prospech zákazníka je potrebných množstvo špeciálnych odborných poznatkov a kvalifikovaných pracovníkov. V tomto kontexte je vždy cieľom zaistiť, aby zákazník pohotovo zaplatil," uvádza Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko, venujúcej sa komplexnému manažmentu pohľadávok.
Dôležitým nástrojom na dosiahnutie plynulého cash-flow je teda spolupráca s inkasnými spoločnosťami, ktoré sa na profesionálnej báze venujú manažmentu pohľadávok. V minulom roku tieto služby zabezpečili, že firmy v celej Európe získali späť 8 % svojho obratu. Na Slovensku sa prostredníctvom inkasa pohľadávok vracia firmám v priemere 6 % obratu ročne.