Výsledky naznačili optimistický trend, príjmy skupiny totiž v priebehu roka postupne rástli.
Autor TASR
Praha 1. marca (TASR) - Finančná skupina Home Credit, ktorá patrí do impéria PPF najbohatšieho Čecha Petra Kellnera, sa minulý rok definitívne dostala zo straty. Minuloročný zisk dosiahol 210,2 milióna eur. Home Creditu sa dokonca opätovne začalo dariť aj v Rusku, kde pred časom spoločnosť zápasila s veľkými problémami. Hlavný biznis ale robí v Číne a ďalších krajinách juhovýchodnej Ázie.
Výsledky naznačili optimistický trend, príjmy skupiny totiž v priebehu roka postupne rástli. Posledný kvartál s čistým ziskom 78,9 milióna eur bol vôbec najziskovejším za celý rok. Na porovnanie, za rok 2015 Home Credit vykázal stratu 41,6 milióna eur.
Podľa šéfa a spolumajiteľa Home Creditu Jiřího Šmejca k výsledkom prispeli okrem Číny aj Vietnam, Rusko a Kazachstan. Rusko pritom bývalo pre Home Credit kľúčovou krajinou. Ešte pred pár rokmi odtiaľ pochádzalo asi 80 % nových pôžičiek. Lenže potom prišiel pokles cien ropy, prepad kurzu rubľa a ruskí spotrebitelia začali mať problémy so splácaním úverov.
Skupina sa už v Rusku veľkej časti problematických úverov zbavila, jej ďalšie možnosti ale stále ovplyvňujú klesajúce príjmy obyvateľov. Home Credit sa preto viac začal sústreďovať na iné rozvíjajúce sa trhy, spočiatku najmä na Čínu, neskôr aj na ďalšie krajiny juhovýchodnej Ázie a Indiu. Home Credit v súčasnosti v 11 krajinách obsluhuje vyše 20 miliónov klientov, čo je o 60 % viac než pred rokom.
Výsledky naznačili optimistický trend, príjmy skupiny totiž v priebehu roka postupne rástli. Posledný kvartál s čistým ziskom 78,9 milióna eur bol vôbec najziskovejším za celý rok. Na porovnanie, za rok 2015 Home Credit vykázal stratu 41,6 milióna eur.
Podľa šéfa a spolumajiteľa Home Creditu Jiřího Šmejca k výsledkom prispeli okrem Číny aj Vietnam, Rusko a Kazachstan. Rusko pritom bývalo pre Home Credit kľúčovou krajinou. Ešte pred pár rokmi odtiaľ pochádzalo asi 80 % nových pôžičiek. Lenže potom prišiel pokles cien ropy, prepad kurzu rubľa a ruskí spotrebitelia začali mať problémy so splácaním úverov.
Skupina sa už v Rusku veľkej časti problematických úverov zbavila, jej ďalšie možnosti ale stále ovplyvňujú klesajúce príjmy obyvateľov. Home Credit sa preto viac začal sústreďovať na iné rozvíjajúce sa trhy, spočiatku najmä na Čínu, neskôr aj na ďalšie krajiny juhovýchodnej Ázie a Indiu. Home Credit v súčasnosti v 11 krajinách obsluhuje vyše 20 miliónov klientov, čo je o 60 % viac než pred rokom.