Právna norma by mala zjednodušiť prevádzanie účtovných dokladov z papierovej podoby do elektronickej. Umožní skenovať dokumenty bez nutnosti použiť takzvanú zaručenú konverziu.
Autor TASR
Bratislava 26. mája (TASR) - Väčšie využívanie elektronického vedenia účtovníctva, zvýšenie transparentnosti pri zverejňovaní účtovných závierok alebo zavedenie pravidiel, to všetko musia obsahovať výročné správy občianskych združení. Aj toto sú zámery novely zákona o účtovníctve, ktorú Ministerstvo financií (MF) SR predložilo do pripomienkového konania.
Právna norma by mala zjednodušiť prevádzanie účtovných dokladov z papierovej podoby do elektronickej. Umožní skenovať dokumenty bez nutnosti použiť takzvanú zaručenú konverziu. Podnikatelia taktiež nebudú musieť doklady uchovávať v papierovej podobe, ale len v elektronickej.
"Elektronická archivácia dokumentov je niečo, čo pomôže podnikateľom, účtovníkom a v neposlednom rade aj kontrolným inštitúciám. Skladovať množstvo papierov v dnešnej dobe jednoducho nemá zmysel. Som rád, že sme nastavili pravidlá, ktoré v tomto urobili poriadok. V elektronizácii účtovných procesov nás čaká ešte veľa práce, ale aj takéto kroky sú výraznou pomocou," uviedol štátny tajomník ministerstva financií Ľuboš Jančík.
Zmeny pocítia aj niektoré občianske združenia a neziskové organizácie, ktoré mali povinnosť vyhotovovať a zverejňovať výročné správy. Kým doteraz nebolo striktne dané, ako by mala výročná správa vyzerať a čo presne by mala obsahovať, po novom budú tieto pravidlá jasne zadefinované.
Návrh novely by mal tiež zvýšiť transparentnosť pri zverejňovaní účtovných závierok právnických osôb. Tie budú verejne prístupné v registri účtovných závierok. Okrem väčšej transparentnosti to pomôže aj pri analýze dát či vyhodnocovaní finančnej kondície jednotlivých subjektov. Účinnosť novely navrhuje rezort financií od 1. januára 2022.
Právna norma by mala zjednodušiť prevádzanie účtovných dokladov z papierovej podoby do elektronickej. Umožní skenovať dokumenty bez nutnosti použiť takzvanú zaručenú konverziu. Podnikatelia taktiež nebudú musieť doklady uchovávať v papierovej podobe, ale len v elektronickej.
"Elektronická archivácia dokumentov je niečo, čo pomôže podnikateľom, účtovníkom a v neposlednom rade aj kontrolným inštitúciám. Skladovať množstvo papierov v dnešnej dobe jednoducho nemá zmysel. Som rád, že sme nastavili pravidlá, ktoré v tomto urobili poriadok. V elektronizácii účtovných procesov nás čaká ešte veľa práce, ale aj takéto kroky sú výraznou pomocou," uviedol štátny tajomník ministerstva financií Ľuboš Jančík.
Zmeny pocítia aj niektoré občianske združenia a neziskové organizácie, ktoré mali povinnosť vyhotovovať a zverejňovať výročné správy. Kým doteraz nebolo striktne dané, ako by mala výročná správa vyzerať a čo presne by mala obsahovať, po novom budú tieto pravidlá jasne zadefinované.
Návrh novely by mal tiež zvýšiť transparentnosť pri zverejňovaní účtovných závierok právnických osôb. Tie budú verejne prístupné v registri účtovných závierok. Okrem väčšej transparentnosti to pomôže aj pri analýze dát či vyhodnocovaní finančnej kondície jednotlivých subjektov. Účinnosť novely navrhuje rezort financií od 1. januára 2022.