Payme funguje v každej četovacej aplikácii. Klient sa nemusí nikde prihlasovať, registrovať a zadávať osobné údaje.
Autor TASR
Bratislava 19. októbra (TASR) - Slovenská banková asociácia (SBA) v spolupráci so svojimi členskými bankami vytvorila štandard platobného odkazu, na ktorom je postavená nová služba payme. Vďaka jednotnému štandardu si klienti budú môcť vymieňať informácie o platbe, a to bez ohľadu na to, v ktorej banke majú vedený platobný účet.
"Slovenský bankový sektor patrí medzi najinovatívnejšie v Európe a svojim klientom prináša nové moderné riešenia, ktoré im pomáhajú zjednodušiť každodenný život. A tak je to aj v prípade služby payme. Naším zámerom bolo vytvoriť jednoduchý a užívateľsky atraktívny spôsob, ako v mobilných aplikáciách sprístupniť platobné údaje bez potreby ich prácneho prepisovania," vysvetlila výkonná riaditeľka SBA Milena Koreňová.
Štandard je nevyhnutným predpokladom pre zavedenie služby payme. Pristúpenie k štandardu, ktoré zabezpečí prepojenie platobného odkazu s bankovou aplikáciou, je pre členov SBA dobrovoľné. Payme funguje v každej četovacej aplikácii. Klient sa nemusí nikde prihlasovať, registrovať a zadávať osobné údaje. Pre klientov bánk je navyše úplne zdarma. Všetky výhody novej služby budú môcť užívatelia využívať až po pripojení bánk k payme a po úprave mobilnej aplikácie banky, aby umožnila vytváranie a prijímanie platobného odkazu.
Payme je platobný odkaz a vo svojej podstate predstavuje žiadosť o platbu (request to pay), pomocou ktorej je informácia o platobných údajoch zasielaná platiteľovi formou hypertextového odkazu. Klient si v aplikácii svojej banky alebo na webovej stránke payme.sk vytvorí žiadosť o platbu, ktorú následne pošle prostredníctvom četovacej aplikácie, SMS alebo emailom. Ten, komu bola žiadosť o platbu určená, bude kliknutím na odkaz presmerovaný do svojej bankovej aplikácie, kde sa mu zobrazí predvyplnený platobný príkaz, ktorý autorizuje bežným spôsobom. Prevod z účtu na účet medzi bankami prebieha v štandardných termínoch.
V prípade, ak platiteľova banka payme ešte nepodporuje, vytvorený odkaz ho presmeruje na stránku s platobným QR kódom a platbu uhradí klient jeho naskenovaním.
"Slovenský bankový sektor patrí medzi najinovatívnejšie v Európe a svojim klientom prináša nové moderné riešenia, ktoré im pomáhajú zjednodušiť každodenný život. A tak je to aj v prípade služby payme. Naším zámerom bolo vytvoriť jednoduchý a užívateľsky atraktívny spôsob, ako v mobilných aplikáciách sprístupniť platobné údaje bez potreby ich prácneho prepisovania," vysvetlila výkonná riaditeľka SBA Milena Koreňová.
Štandard je nevyhnutným predpokladom pre zavedenie služby payme. Pristúpenie k štandardu, ktoré zabezpečí prepojenie platobného odkazu s bankovou aplikáciou, je pre členov SBA dobrovoľné. Payme funguje v každej četovacej aplikácii. Klient sa nemusí nikde prihlasovať, registrovať a zadávať osobné údaje. Pre klientov bánk je navyše úplne zdarma. Všetky výhody novej služby budú môcť užívatelia využívať až po pripojení bánk k payme a po úprave mobilnej aplikácie banky, aby umožnila vytváranie a prijímanie platobného odkazu.
Payme je platobný odkaz a vo svojej podstate predstavuje žiadosť o platbu (request to pay), pomocou ktorej je informácia o platobných údajoch zasielaná platiteľovi formou hypertextového odkazu. Klient si v aplikácii svojej banky alebo na webovej stránke payme.sk vytvorí žiadosť o platbu, ktorú následne pošle prostredníctvom četovacej aplikácie, SMS alebo emailom. Ten, komu bola žiadosť o platbu určená, bude kliknutím na odkaz presmerovaný do svojej bankovej aplikácie, kde sa mu zobrazí predvyplnený platobný príkaz, ktorý autorizuje bežným spôsobom. Prevod z účtu na účet medzi bankami prebieha v štandardných termínoch.
V prípade, ak platiteľova banka payme ešte nepodporuje, vytvorený odkaz ho presmeruje na stránku s platobným QR kódom a platbu uhradí klient jeho naskenovaním.