Minulý rok bol tiež poznačený rozchodom banky s partnerskou spoločnosťou Yandex po 10 rokoch.
Autor TASR
Moskva 4. marca (TASR) - Ruská štátna banka Sberbank vo štvrtok uviedla, že minulý rok zaznamenala pokles čistého zisku o 10 % v dôsledku pandémie nového koronavírusu. Neutrpela však väčšie škody, keďže Rusko nezaviedlo znova celonárodnú blokádu, keď ho zasiahla druhá vlna pandémie.
Po náročnom začiatku Sberbank v druhej polovici minulého roka ožila a dosiahla čistý zisk 760,3 miliardy rubľov (8,55 miliardy eur).
Šéf Sberbank Herman Gref pripísal tento výsledok absencii ďalšej blokády a uviedol, že banke sa „podarilo rýchlo obnoviť podnikanie po zrušení obmedzení“.
Celkový objem úverov vlani vzrástli o 15 % po tom, ako si malé a stredné podniky, ako aj jednotlivci požičali viac peňazí na vyrovnanie sa s ekonomickými dôsledkami tzv. zdravotnej krízy.
Gref v tejto súvislosti poznamenal, že banka sa „v spolupráci s vládou a podnikmi stala dôležitým hráčom v kolektívnom boji proti následkom pandémie“.
Spresnil, že Sberbank „začala poskytovať podporu jednotlivcom a podnikom už od začiatku problémov“.
Sberbank má takmer 100 miliónov klientov, predovšetkým v Rusku, ale aj v niekoľkých bývalých krajinách Sovietskeho zväzu a východnej Európy.
Minulý rok sa skupina pustila do veľkej transformácie a premenovala sa na technologickú spoločnosť Sber. Zmenila svoje logo a značku, pričom predstavila množstvo nových produktov vrátane virtuálneho hlasového asistenta a audiostreamovacej služby.
Gref vyhlásil, že cieľom skupiny je do roku 2023 vytvoriť integrovaný ekosystém okolo klienta.
Minulý rok bol tiež poznačený rozchodom banky s partnerskou spoločnosťou Yandex po 10 rokoch. Skončil sa tak aj ich spoločný projekt vývoja tzv. ruskej Amazonky.
Rozpad sprevádzalo prevzatie majoritného podielu v spoločnosti Mail.ru, hlavnom konkurentovi Yandex, bankou Sberbank.
Po náročnom začiatku Sberbank v druhej polovici minulého roka ožila a dosiahla čistý zisk 760,3 miliardy rubľov (8,55 miliardy eur).
Šéf Sberbank Herman Gref pripísal tento výsledok absencii ďalšej blokády a uviedol, že banke sa „podarilo rýchlo obnoviť podnikanie po zrušení obmedzení“.
Celkový objem úverov vlani vzrástli o 15 % po tom, ako si malé a stredné podniky, ako aj jednotlivci požičali viac peňazí na vyrovnanie sa s ekonomickými dôsledkami tzv. zdravotnej krízy.
Gref v tejto súvislosti poznamenal, že banka sa „v spolupráci s vládou a podnikmi stala dôležitým hráčom v kolektívnom boji proti následkom pandémie“.
Spresnil, že Sberbank „začala poskytovať podporu jednotlivcom a podnikom už od začiatku problémov“.
Sberbank má takmer 100 miliónov klientov, predovšetkým v Rusku, ale aj v niekoľkých bývalých krajinách Sovietskeho zväzu a východnej Európy.
Minulý rok sa skupina pustila do veľkej transformácie a premenovala sa na technologickú spoločnosť Sber. Zmenila svoje logo a značku, pričom predstavila množstvo nových produktov vrátane virtuálneho hlasového asistenta a audiostreamovacej služby.
Gref vyhlásil, že cieľom skupiny je do roku 2023 vytvoriť integrovaný ekosystém okolo klienta.
Minulý rok bol tiež poznačený rozchodom banky s partnerskou spoločnosťou Yandex po 10 rokoch. Skončil sa tak aj ich spoločný projekt vývoja tzv. ruskej Amazonky.
Rozpad sprevádzalo prevzatie majoritného podielu v spoločnosti Mail.ru, hlavnom konkurentovi Yandex, bankou Sberbank.