Klienti Sberbank sa do svojho elektronického bankovníctva oddnes môžu prihlasovať svojimi štandardnými prihlasovacími údajmi, a to prostredníctvom webovej stránky Prima banky.
Autor TASR
Bratislava 1. augusta (TASR) - Sberbank Slovensko definitívne zanikla, oficiálne sa oddnes zlúčila s Prima bankou. Tá sa stala právnym nástupcom Sberbank a prechádzajú na ňu aj všetky zmluvné vzťahy.
"V súvislosti so zlúčením sa pre klientov bývalej Sberbank nič nemení a svoje produkty a služby môžu využívať tak, ako doteraz," informuje na svojej webovej stránke Prima banka. Klienti Sberbank sa do svojho elektronického bankovníctva oddnes môžu prihlasovať svojimi štandardnými prihlasovacími údajmi, a to prostredníctvom webovej stránky Prima banky. Zmeny sa neudejú ani pri ostatných produktoch. Klientom Sberbank ostanú zachované ich pôvodné čísla účtov, ale aj platobné karty.
Trh tak podľa odborníka bude o jednu banku chudobnejší. "Na druhej strane Prima banka si svoju pozíciu posilní a bude šliapať na päty väčším bankám," očakáva odborník portálu Finančný kompas Maroš Ovčarík. Podľa jeho slov je totiž Prima banka orientovaná najmä na retailovú klientelu, zatiaľ čo Sberbank bola silnejšia v korporátnom segmente. "Fúzia teda posilnila banku v oboch segmentoch. Myslím si, že Prima banka postupne vymení produktové portfólio Sberbanky za to svoje. Prestane ponúkať viaceré produkty Sberbanky a preferovať bude svoje produkty," predpokladá Ovčarík. Tento proces podľa neho už odštartoval, keďže Sberbank postupne prestala ponúkať hypotéky aj kreditné karty.
Z hospodárskych výsledkov Prima banky vyplýva, že v 1. polroku tohto roka dosiahla čistý zisk 6,8 milióna eur. Medziročne vzrástol o 3 %. Objem úverov obyvateľstvu medziročne stúpol o 19 % na 1,32 miliardy eur. "Celkový objem hypoték v medziročnom porovnaní vzrástol o viac ako 20 % na 1,17 miliardy eur. Spotrebné úvery vzrástli medziročne o 11 % na 140 miliónov eur," vyčíslila banka. Rast zaznamenali aj vklady, ktoré stúpli takmer o 10 % na celkový objem 1,4 miliardy eur. Z hľadiska počtu pobočiek je Prima banka treťou najväčšou bankou na trhu.
"V súvislosti so zlúčením sa pre klientov bývalej Sberbank nič nemení a svoje produkty a služby môžu využívať tak, ako doteraz," informuje na svojej webovej stránke Prima banka. Klienti Sberbank sa do svojho elektronického bankovníctva oddnes môžu prihlasovať svojimi štandardnými prihlasovacími údajmi, a to prostredníctvom webovej stránky Prima banky. Zmeny sa neudejú ani pri ostatných produktoch. Klientom Sberbank ostanú zachované ich pôvodné čísla účtov, ale aj platobné karty.
Trh tak podľa odborníka bude o jednu banku chudobnejší. "Na druhej strane Prima banka si svoju pozíciu posilní a bude šliapať na päty väčším bankám," očakáva odborník portálu Finančný kompas Maroš Ovčarík. Podľa jeho slov je totiž Prima banka orientovaná najmä na retailovú klientelu, zatiaľ čo Sberbank bola silnejšia v korporátnom segmente. "Fúzia teda posilnila banku v oboch segmentoch. Myslím si, že Prima banka postupne vymení produktové portfólio Sberbanky za to svoje. Prestane ponúkať viaceré produkty Sberbanky a preferovať bude svoje produkty," predpokladá Ovčarík. Tento proces podľa neho už odštartoval, keďže Sberbank postupne prestala ponúkať hypotéky aj kreditné karty.
Z hospodárskych výsledkov Prima banky vyplýva, že v 1. polroku tohto roka dosiahla čistý zisk 6,8 milióna eur. Medziročne vzrástol o 3 %. Objem úverov obyvateľstvu medziročne stúpol o 19 % na 1,32 miliardy eur. "Celkový objem hypoték v medziročnom porovnaní vzrástol o viac ako 20 % na 1,17 miliardy eur. Spotrebné úvery vzrástli medziročne o 11 % na 140 miliónov eur," vyčíslila banka. Rast zaznamenali aj vklady, ktoré stúpli takmer o 10 % na celkový objem 1,4 miliardy eur. Z hľadiska počtu pobočiek je Prima banka treťou najväčšou bankou na trhu.