Finančná správa považuje zasielanie týchto oznámení za dôležitý nástroj na podporu dobrovoľného plnenia daňových povinností.
Autor TASR
Bratislava 19. augusta (TASR) - Finančná správa svojim klientom už rozposlala viac ako 6 miliónov softwarningových (priateľských) upozornení. Najviac správ mesačne odchádza k upozorneniu na daňové nedoplatky. Informovala o tom Drahomíra Adamčíková, referentka komunikácie Finančného riaditeľstva SR.
Finančná správa podľa nej úspešne pokračuje v proklientskom prístupe k daňovým subjektom. Od spustenia celého projektu koncom roka 2017 rozposlala daňovým subjektom už 6.147.217 softwarningových (priateľských) oznámení, aby ich upozornila na dôležité zmeny, aktualizácie či na existenciu nedoplatku. Aj takýmto spôsobom daňovníkov informuje o ich povinnostiach, aby im pomohla vyvarovať sa potenciálnych sankcií, pokút či chýb.
Počet odoslaných upozornení sa každým rokom zvyšuje. Len za minulý rok finančná správa poslala 1.412.998 priateľských oznamov. V tomto roku ich zatiaľ celkovo poslala 1.327.702. Finančná správa spustí nový softwarning v priemere každé dva mesiace. Najviac správ pritom odchádza pravidelne mesačne k daňovým nedoplatkom.
Finančná správa považuje zasielanie týchto oznámení za dôležitý nástroj na podporu dobrovoľného plnenia daňových povinností. Správy sú zasielané elektronicky a slúžia ako benefit pre tých klientov, ktorí s finančnou správou komunikujú elektronicky.
Finančná správa podľa nej úspešne pokračuje v proklientskom prístupe k daňovým subjektom. Od spustenia celého projektu koncom roka 2017 rozposlala daňovým subjektom už 6.147.217 softwarningových (priateľských) oznámení, aby ich upozornila na dôležité zmeny, aktualizácie či na existenciu nedoplatku. Aj takýmto spôsobom daňovníkov informuje o ich povinnostiach, aby im pomohla vyvarovať sa potenciálnych sankcií, pokút či chýb.
Počet odoslaných upozornení sa každým rokom zvyšuje. Len za minulý rok finančná správa poslala 1.412.998 priateľských oznamov. V tomto roku ich zatiaľ celkovo poslala 1.327.702. Finančná správa spustí nový softwarning v priemere každé dva mesiace. Najviac správ pritom odchádza pravidelne mesačne k daňovým nedoplatkom.
Finančná správa považuje zasielanie týchto oznámení za dôležitý nástroj na podporu dobrovoľného plnenia daňových povinností. Správy sú zasielané elektronicky a slúžia ako benefit pre tých klientov, ktorí s finančnou správou komunikujú elektronicky.