Niektoré dôsledky pandémie budú mať pravdepodobne dlhodobejší charakter vrátane práce na diaľku a jej vplyvu na služobné cesty, uviedol Finnair.
Autor TASR
Helsinki 26. augusta (TASR) - Fínsky národný dopravca Finnair plánuje zrušiť až 15 % pracovných miest a výraznejšie zredukovať náklady v snahe prežiť jednu z najhorších kríz v histórii leteckej dopravy, ktorú zapríčinila pandémia nového koronavírusu.
Fínske aerolínie plánujú zrušiť približne 1000 pracovných miest a prepustiť „prakticky všetok personál vo Fínsku“. Letecká spoločnosť tiež zvýšila svoj cieľ v oblasti úspor nákladov do roku 2022 na 100 miliónov eur z 80 miliónov eur.
„Rýchly obrat k lepšiemu v pandemickej situácii je, nanešťastie, v nedohľadne,“ uviedol generálny riaditeľ Topi Manner. „Naše príjmy sa výrazne znížili, a preto musíme svoje náklady jednoducho prispôsobiť našej novej veľkosti.“
Niektoré dôsledky pandémie budú mať pravdepodobne dlhodobejší charakter vrátane práce na diaľku a jej vplyvu na služobné cesty, uviedol Finnair. Aerolínie sa snažia nájsť úspory v oblastiach, ako sú nehnuteľnosti a lízing lietadiel. Plánujú tiež pokračovať v zefektívňovaní svojich operácií a digitalizácii a automatizácii svojich zákazníckych procesov.
Finnair zopakoval svoj odhad a predpokladá, že potrvá ďalšie dva až tri roky, kým sa letecká premávka vráti na úroveň z roku 2019.
Fínske aerolínie plánujú zrušiť približne 1000 pracovných miest a prepustiť „prakticky všetok personál vo Fínsku“. Letecká spoločnosť tiež zvýšila svoj cieľ v oblasti úspor nákladov do roku 2022 na 100 miliónov eur z 80 miliónov eur.
„Rýchly obrat k lepšiemu v pandemickej situácii je, nanešťastie, v nedohľadne,“ uviedol generálny riaditeľ Topi Manner. „Naše príjmy sa výrazne znížili, a preto musíme svoje náklady jednoducho prispôsobiť našej novej veľkosti.“
Niektoré dôsledky pandémie budú mať pravdepodobne dlhodobejší charakter vrátane práce na diaľku a jej vplyvu na služobné cesty, uviedol Finnair. Aerolínie sa snažia nájsť úspory v oblastiach, ako sú nehnuteľnosti a lízing lietadiel. Plánujú tiež pokračovať v zefektívňovaní svojich operácií a digitalizácii a automatizácii svojich zákazníckych procesov.
Finnair zopakoval svoj odhad a predpokladá, že potrvá ďalšie dva až tri roky, kým sa letecká premávka vráti na úroveň z roku 2019.