Čo je firemná kultúra a ako sa dá podporiť vo veľkej firme? Je potrebné sa ňou zaoberať?
Autor OTS
Bratislava 6. novembra (OTS) - Dôležitým faktorom ovplyvňujúcim firemnú kultúru je angažovanosť zamestnancov firmy. Podľa najnovšieho prieskumu inštitútu Gallup je len 13% zamestnancov angažovaných v práci. Prieskum bol realizovaný v 142 krajinách sveta. Väčšina z nás sa už pravdepodobne stretla so zamestnancami, ktorých práca nenapĺňa, sú demotivovaní. Aký to môže mať vplyv na firemnú kultúru spoločnosti?
Aký potenciál by mala firma, ktorej zamestnanci by boli 100% angažovanými? Predstavte si, aký hospodársky výsledok by mohla takáto firma dosiahnuť?
Keď chceme rozvíjať firemnú kultúru, potrebujeme ju poznať. Jedným zo zdrojov poznania môže byť aj prieskum angažovanosti zamestnancov. Prieskum realizovaný v SLSP bol zameraný na rôzne oblasti života firmy ako napríklad dôvera v top manažment, dôvera priamemu nadriadenému, porozumenie za čo som odmeňovaný, spravodlivé hodnotenie výkonu, vlastný rozvoj, tímová práca, kolegovia, procesy a kvalita, možnosť povedať si vlastný názor a pod.
Dôležitým prvkom je nastavenie komunikácie pri všetkých HR aktivitách nevynímajúc prieskum angažovanosti. Ako nám môže pomôcť dobre nastavená komunikácia? Z našej skúsenosti je to hlavne zaujať zamestnancov, aby sme vzbudili potrebu zapojiť sa, komunikovať čo sa podarilo a tak zdieľať pozitívnu skúsenosť vo firme.
Po prieskume, ktorý sme realizovali v minulosti sme sa zamerali na oblasti ako komunikácia v banke – mať informovaných zamestnancov, podporiť otvorenú komunikáciu, začať s inovatívnymi a progresívnymi formami rozvoja a rozšírenie priestoru pre rôznorodosť. Najviac sa nám osvedčili aktivity kde spoločným menovateľom bola dobrovoľnosť (napriek tomu je účasť vysoká a stále rastie), aktivity osobné nie formálne, zapojenie top manažérov do neformálnych aktivít so zamestnancami.
„Ako nám vklad do firemnej kultúry priniesol nárast o 9%? “ bude jednou z tém workshopu Rozvoj firemnej kultúry, interná komunikácia, ktorý sa uskutoční 21.11.2013 v Bratislave.
Janka Steckerová – vedie vzdelávanie a rozvoj v Slovenskej sporiteľni, a.s. Od januára 2007 si v nej prešla rôznymi pozíciami od špecialistu ľudských zdrojov po vedenie tímu „vzdelávačov“.
Má skúsenosti s nastavovaním adaptačného procesu pre rôzne cieľové skupiny (vrátane merania a vyhodnocovania), tvorbou školení tvrdých a mäkkých zručností (nevynímajúc e-learningové školenia) a zároveň so samotným preškoľovaním obchodnej siete predajcov, so zostavovaním tréningových plánov a zabezpečovaním priebežného rozvoja zamestnancov banky. Podieľa sa na prieskume angažovanosti zamestnancov a to pri nastavovaní komunikácie a príprave akčných plánov. Tiež vyvíja aktivity na podporu firemnej kultúry.
Koordinuje rozpočet vzdelávania v banke, kontinuálne vzdelávanie predstavenstva banky, rozvojové programy pre manažérov a špecialistov. Zastrešuje assessment a development centrá, koučing predajcov korporátnej siete, či teambuldingové aktivity pre zamestnancov.
So svojim tímom prináša alternatívne spôsoby vzdelávania v banke, ktorých spoločným menovateľom je prepájanie inovácie, rôznorodosti a iniciatívy samotných zamestnancov.
Aký potenciál by mala firma, ktorej zamestnanci by boli 100% angažovanými? Predstavte si, aký hospodársky výsledok by mohla takáto firma dosiahnuť?
Keď chceme rozvíjať firemnú kultúru, potrebujeme ju poznať. Jedným zo zdrojov poznania môže byť aj prieskum angažovanosti zamestnancov. Prieskum realizovaný v SLSP bol zameraný na rôzne oblasti života firmy ako napríklad dôvera v top manažment, dôvera priamemu nadriadenému, porozumenie za čo som odmeňovaný, spravodlivé hodnotenie výkonu, vlastný rozvoj, tímová práca, kolegovia, procesy a kvalita, možnosť povedať si vlastný názor a pod.
Dôležitým prvkom je nastavenie komunikácie pri všetkých HR aktivitách nevynímajúc prieskum angažovanosti. Ako nám môže pomôcť dobre nastavená komunikácia? Z našej skúsenosti je to hlavne zaujať zamestnancov, aby sme vzbudili potrebu zapojiť sa, komunikovať čo sa podarilo a tak zdieľať pozitívnu skúsenosť vo firme.
Po prieskume, ktorý sme realizovali v minulosti sme sa zamerali na oblasti ako komunikácia v banke – mať informovaných zamestnancov, podporiť otvorenú komunikáciu, začať s inovatívnymi a progresívnymi formami rozvoja a rozšírenie priestoru pre rôznorodosť. Najviac sa nám osvedčili aktivity kde spoločným menovateľom bola dobrovoľnosť (napriek tomu je účasť vysoká a stále rastie), aktivity osobné nie formálne, zapojenie top manažérov do neformálnych aktivít so zamestnancami.
„Ako nám vklad do firemnej kultúry priniesol nárast o 9%? “ bude jednou z tém workshopu Rozvoj firemnej kultúry, interná komunikácia, ktorý sa uskutoční 21.11.2013 v Bratislave.
Janka Steckerová – vedie vzdelávanie a rozvoj v Slovenskej sporiteľni, a.s. Od januára 2007 si v nej prešla rôznymi pozíciami od špecialistu ľudských zdrojov po vedenie tímu „vzdelávačov“.
Má skúsenosti s nastavovaním adaptačného procesu pre rôzne cieľové skupiny (vrátane merania a vyhodnocovania), tvorbou školení tvrdých a mäkkých zručností (nevynímajúc e-learningové školenia) a zároveň so samotným preškoľovaním obchodnej siete predajcov, so zostavovaním tréningových plánov a zabezpečovaním priebežného rozvoja zamestnancov banky. Podieľa sa na prieskume angažovanosti zamestnancov a to pri nastavovaní komunikácie a príprave akčných plánov. Tiež vyvíja aktivity na podporu firemnej kultúry.
Koordinuje rozpočet vzdelávania v banke, kontinuálne vzdelávanie predstavenstva banky, rozvojové programy pre manažérov a špecialistov. Zastrešuje assessment a development centrá, koučing predajcov korporátnej siete, či teambuldingové aktivity pre zamestnancov.
So svojim tímom prináša alternatívne spôsoby vzdelávania v banke, ktorých spoločným menovateľom je prepájanie inovácie, rôznorodosti a iniciatívy samotných zamestnancov.