Zámer zverejnilo tento mesiac Ministerstvo životného prostredia SR.
Autor TASR
Košice 31. júla (TASR) – Spoločnosť s r. o. Eurovia - Kameňolomy chce zvýšiť ročnú ťažbu granodioritu v lome Hradová v existujúcom dobývacom priestore v katastrálnom území Košice Čermeľ. Zámer zverejnilo tento mesiac Ministerstvo životného prostredia SR.
Podľa firmy bude mať navrhované zvýšenie kapacity ťažby za následok nárast dopravného zaťaženia v pracovných dňoch. "V súčasnosti je počet áut vyvážajúcich kameň asi 55 až 70 za jeden deň. Pri zvýšení ročnej ťažby na max. 290.000 ton/rok sa počet áut zvýši na približne 75 až 90 za deň. Predpokladá sa, že asi dve tretiny dopravy budú smerované na mesto Košice a jedna tretina smerom na Kostoľany nad Hornádom," uviedol navrhovateľ.
Na Kostolianskej pritom už roky trvá nepriaznivá dopravná situácia súvisiaca aj s ťažbou v lome Hradová, pričom dochádza i k vážnym dopravným kolíziám. Obyvatelia lokality žiadajú vybudovanie chodníka, obmedzenie hluku a prašnosti či vyriešenie križovatky Kostolianska cesta – Vodárenská – Kavečianska – Národná trieda.
Ochranári sa v tejto súvislosti vyjadrujú proti návrhu na zvýšenie ťažby. "Bez úpravy celej cesty od lomu Hradová, najmä v úseku v zastavanej časti – Kostolianska cesta po križovatku pri Čermeľskom potoku, ale aj serpentín v smere na Kostoľany nad Hornádom, nemôžeme súhlasiť so zverejneným zámerom. So záujmom budeme sledovať stanovisko mesta Košice aj stanovisko mestskej časti Košice–Sever," uviedol Ladislav Rovinský, predseda Základnej organizácie Slovenského zväzu ochrancov prírody a krajiny (ZO SZOPK) Košice 2013.
Podľa firmy bude mať navrhované zvýšenie kapacity ťažby za následok nárast dopravného zaťaženia v pracovných dňoch. "V súčasnosti je počet áut vyvážajúcich kameň asi 55 až 70 za jeden deň. Pri zvýšení ročnej ťažby na max. 290.000 ton/rok sa počet áut zvýši na približne 75 až 90 za deň. Predpokladá sa, že asi dve tretiny dopravy budú smerované na mesto Košice a jedna tretina smerom na Kostoľany nad Hornádom," uviedol navrhovateľ.
Na Kostolianskej pritom už roky trvá nepriaznivá dopravná situácia súvisiaca aj s ťažbou v lome Hradová, pričom dochádza i k vážnym dopravným kolíziám. Obyvatelia lokality žiadajú vybudovanie chodníka, obmedzenie hluku a prašnosti či vyriešenie križovatky Kostolianska cesta – Vodárenská – Kavečianska – Národná trieda.
Ochranári sa v tejto súvislosti vyjadrujú proti návrhu na zvýšenie ťažby. "Bez úpravy celej cesty od lomu Hradová, najmä v úseku v zastavanej časti – Kostolianska cesta po križovatku pri Čermeľskom potoku, ale aj serpentín v smere na Kostoľany nad Hornádom, nemôžeme súhlasiť so zverejneným zámerom. So záujmom budeme sledovať stanovisko mesta Košice aj stanovisko mestskej časti Košice–Sever," uviedol Ladislav Rovinský, predseda Základnej organizácie Slovenského zväzu ochrancov prírody a krajiny (ZO SZOPK) Košice 2013.