Klientske inovačné centrum spoločnosti IBM na Slovensku bolo založené v roku 2007.
Autor TASR
Košice 31. marca (TASR) – Spoločnosť IBM aktuálne rozširuje svoje Klientske inovačné centrum v Košiciach, jeho kapacita by sa mala zdvojnásobiť. Centrum zamestnáva expertov v oblasti informačných technológií, pričom až 95 % projektov tvorí vývoz do krajín Európskej únie. Potvrdil to dnes generálny riaditeľ IBM pre región Slovenska a Českej republiky Branislav Šebo.
"Ten doterajší vývoj a kvalita ľudí, ktorých sme dokázali získať a vyškoliť, sú tak dobré, že IBM naďalej investuje, aby sme tú kapacitu znásobili a získavali ďalších ľudí - či už senior expertov, ale najnovšie sme začali veľmi výrazne školiť aj absolventov vysokých škôl," uviedol Šebo pre TASR.
Najnovšie inovácie centra zahŕňajú projekty vývoja inteligentných mobilných aplikácií, tvorbu unikátnych podnikových systémov a riešenia pre veľké koncerny pôsobiace na celosvetovom trhu vo viacerých odvetviach priemyslu a služieb. Odborníci v Košiciach pracujú aj na inovatívnych projektoch využívania kognitívnych technológií a internetu vecí.
"Veľmi ma teší ma, že práve na Slovensku pokračujeme v tvorbe pracovných miest s vysokou pridanou hodnotou a prinášame tu know-how, vďaka ktorému dostávame Slovensko na špičku vývoja IT priemyslu," konštatoval Šebo.
IBM spolupracuje aj s košickými univerzitami, jeho experti podporujú výučbu formou odborných prednášok, konzultácií a vedenia diplomových prác. "S Univerzitou Pavla Jozefa Šafárika spolupracujeme na projekte SAP Akadémia. K výučbe SAP-u pridávame tento rok aj výučbu projektového manažmentu," priblížil manažér inovačného centra Daniel Strasser. V spolupráci s Technickou univerzitou Košice (TUKE) bude aj tento rok pokračovať projekt IBM Summer Academy.
Medzi realizované projekty košického centra patril napríklad aj vývoj riešenia pre pracovníkov sociálnych úradov v Dánsku. Sociálnym pracovníkom detskej linky poskytuje v reálnom čase všetky dostupné podklady pre pomoc ohrozeným deťom a pomáha zvoliť správny postup pri riešení konkrétnych prípadov. Pre rakúsku firmu Zumtobel vyvinul expertný tím IBM riešenie, ktoré predstavuje nový štandard v oblasti profesionálneho ovládania osvetlenia firemných priestorov.
Klientske inovačné centrum spoločnosti IBM na Slovensku bolo založené v roku 2007. Jeho cieľom je poskytovať IT služby a poradenstvo klientom na Slovensku a v regiónoch Európy, Blízkeho východu a Afriky. O konkrétnom počte zamestnancov košického centra vedenie IBM nechce hovoriť. Podľa informácií TASR sa aktuálne blíži k číslu 200.
"Ten doterajší vývoj a kvalita ľudí, ktorých sme dokázali získať a vyškoliť, sú tak dobré, že IBM naďalej investuje, aby sme tú kapacitu znásobili a získavali ďalších ľudí - či už senior expertov, ale najnovšie sme začali veľmi výrazne školiť aj absolventov vysokých škôl," uviedol Šebo pre TASR.
Najnovšie inovácie centra zahŕňajú projekty vývoja inteligentných mobilných aplikácií, tvorbu unikátnych podnikových systémov a riešenia pre veľké koncerny pôsobiace na celosvetovom trhu vo viacerých odvetviach priemyslu a služieb. Odborníci v Košiciach pracujú aj na inovatívnych projektoch využívania kognitívnych technológií a internetu vecí.
"Veľmi ma teší ma, že práve na Slovensku pokračujeme v tvorbe pracovných miest s vysokou pridanou hodnotou a prinášame tu know-how, vďaka ktorému dostávame Slovensko na špičku vývoja IT priemyslu," konštatoval Šebo.
IBM spolupracuje aj s košickými univerzitami, jeho experti podporujú výučbu formou odborných prednášok, konzultácií a vedenia diplomových prác. "S Univerzitou Pavla Jozefa Šafárika spolupracujeme na projekte SAP Akadémia. K výučbe SAP-u pridávame tento rok aj výučbu projektového manažmentu," priblížil manažér inovačného centra Daniel Strasser. V spolupráci s Technickou univerzitou Košice (TUKE) bude aj tento rok pokračovať projekt IBM Summer Academy.
Medzi realizované projekty košického centra patril napríklad aj vývoj riešenia pre pracovníkov sociálnych úradov v Dánsku. Sociálnym pracovníkom detskej linky poskytuje v reálnom čase všetky dostupné podklady pre pomoc ohrozeným deťom a pomáha zvoliť správny postup pri riešení konkrétnych prípadov. Pre rakúsku firmu Zumtobel vyvinul expertný tím IBM riešenie, ktoré predstavuje nový štandard v oblasti profesionálneho ovládania osvetlenia firemných priestorov.
Klientske inovačné centrum spoločnosti IBM na Slovensku bolo založené v roku 2007. Jeho cieľom je poskytovať IT služby a poradenstvo klientom na Slovensku a v regiónoch Európy, Blízkeho východu a Afriky. O konkrétnom počte zamestnancov košického centra vedenie IBM nechce hovoriť. Podľa informácií TASR sa aktuálne blíži k číslu 200.