Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Firma Porsche zvýšila vlani predaj áut, pomohol najmä dopyt v Európe

Na archívnej snímke zo 4. marca 2020 zamestnankyňa umiestňuje logo na auto Porsche Taycan. Foto: TASR/AP

Vývoj v minulom roku ovplyvnila aj vojna na Ukrajine, povedal Detlev von Platen zodpovedný za marketing a predaj.

Stuttgart 12. januára (TASR) - Nemecký výrobca luxusných športových áut Porsche oznámil za minulý rok zvýšenie predaja o takmer 3 %, napriek viacerým krízam. Informoval o tom portál RTTNews.

V roku 2022 dodala automobilka zákazníkom vo svete 309.884 áut. V porovnaní s rokom 2021 to znamená rast o 2,64 %. Firme sa darilo na domácom trhu a ešte viac v iných krajinách Európy. V Nemecku sa predaj zvýšil o 3 % a v Európe mimo Nemecka o 7 %. Naopak, v Amerikách predaj stagnoval, čo ovplyvnili najmä logistické problémy, a v Číne, na najväčšom trhu pre Porsche, klesol o 2 %. Predaj v Číne ovplyvnili takmer celý rok pretrvávajúce prísne protipandemické opatrenia.

Vývoj v minulom roku ovplyvnila aj vojna na Ukrajine, povedal Detlev von Platen zodpovedný za marketing a predaj. "Situáciu vlani ovplyvnilo viacero faktorov, vojna na Ukrajine, narušené dodávateľské siete a pokračujúca kríza v oblasti polovodičov. To výrazne testovalo schopnosti firmy. Napriek tomu sú naše výsledky predaja za rok 2022 pozitívne," dodal.