K posunutiu sa na pozíciu svetovej dvojky pomohli firme Xiaomi ceny. Tie sú v porovnaní s cenami telefónov Samsungu o 40 % a v prípade telefónov Apple až o 75 % nižšie.
Autor TASR
Peking 16. júla (TASR) - Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi sa v 2. štvrťroku stal prvýkrát dvojkou na svetovom trhu inteligentných telefónov, pričom z tejto pozície vytlačil spoločnosť Apple. Poukázal na to najnovší prieskum spoločnosti pre prieskum trhu Canalys.
Spoločnosť Xiaomi získala podľa firmy Canalys v 2. kvartáli na trhu so smartfónmi 17-percentný podiel, keď predaj jej smartfónov vzrástol medziročne o 83 %. Prvé miesto obsadil Samsung Electronics s podielom 19 % a doterajšia dvojka na trhu Apple skĺzol na 3. miesto s podielom 14 %. Na 4. a 5. mieste sa umiestnili firmy Oppo a Vivo približne s 10-percentným podielom na trhu.
K posunutiu sa na pozíciu svetovej dvojky pomohli firme Xiaomi ceny. Tie sú v porovnaní s cenami telefónov Samsungu o 40 % a v prípade telefónov Apple až o 75 % nižšie. Ako uviedol Ben Stanton z firmy Canalys, v tomto roku bude hlavnou prioritou Xiaomi zvýšenie predaja jej prémiových produktov.
Predaj telefónov čínskej firmy vzrástol prudko najmä v Latinskej Amerike a Afrike. V prvom prípade sa predaj zvýšil medziročne o viac než 300 % a v druhom o 150 %. Výrazný rast predaja však firma zaznamenala aj v západnej Európe, konkrétne o 50 %.
Spoločnosť Xiaomi získala podľa firmy Canalys v 2. kvartáli na trhu so smartfónmi 17-percentný podiel, keď predaj jej smartfónov vzrástol medziročne o 83 %. Prvé miesto obsadil Samsung Electronics s podielom 19 % a doterajšia dvojka na trhu Apple skĺzol na 3. miesto s podielom 14 %. Na 4. a 5. mieste sa umiestnili firmy Oppo a Vivo približne s 10-percentným podielom na trhu.
K posunutiu sa na pozíciu svetovej dvojky pomohli firme Xiaomi ceny. Tie sú v porovnaní s cenami telefónov Samsungu o 40 % a v prípade telefónov Apple až o 75 % nižšie. Ako uviedol Ben Stanton z firmy Canalys, v tomto roku bude hlavnou prioritou Xiaomi zvýšenie predaja jej prémiových produktov.
Predaj telefónov čínskej firmy vzrástol prudko najmä v Latinskej Amerike a Afrike. V prvom prípade sa predaj zvýšil medziročne o viac než 300 % a v druhom o 150 %. Výrazný rast predaja však firma zaznamenala aj v západnej Európe, konkrétne o 50 %.