Značky ako Schwarzkopf a Dial vygenerovali v minulom roku tržby 3,7 miliardy eur.
Autor TASR
Berlín 5. mája (TASR) - Nemecká spoločnosť Henkel zruší zhruba 2000 pracovných pozícií. Dôvodom sú rastúce náklady a nízky dopyt po niektorých produktoch, najmä vlasovej kozmetike. Spoločnosť sa preto rozhodla pristúpiť k zlúčeniu divízie kozmetiky a divízie pracích a čistiacich prostriedkov, čo by firme malo pomôcť v strednodobom horizonte ušetriť približne 500 miliónov eur. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Spoločnosť, ktorá celosvetovo zamestnáva približne 52.000 ľudí, napríklad v divízii lepidiel zaznamenala rast tržieb o 11 %, avšak divízii kozmetiky sa príliš nedarí. Značky ako Schwarzkopf a Dial vygenerovali v minulom roku tržby 3,7 miliardy eur. V roku 2020 predstavovali tieto tržby takmer 3,8 miliardy eur a v roku 2019 to bolo 3,9 miliardy eur.
Tržby divízie pracích a čistiacich prostriedkov, kam patria produkty značiek Persil, Perwoll a Pril, dosiahli vlani 6,6 miliardy eur. V rokoch 2020 a 2019 predstavovali tržby v tejto divízii 6,7 miliardy eur.
Zlúčenie divízií kozmetiky a pracích a čistiacich prostriedkov, ktoré v 60 krajinách zamestnávajú približne 20.000 ľudí, sa zrealizuje v dvoch etapách, uviedla firma. Ako v tejto súvislosti povedal generálny riaditeľ spoločnosti Carsten Knobel, celosvetovo sa to dotkne približne 2000 pracovných miest, najmä v administratíve a oblasti odbytu. Rokovania so zástupcami zamestnancov by sa mali začať už čoskoro.
Spoločnosť, ktorá celosvetovo zamestnáva približne 52.000 ľudí, napríklad v divízii lepidiel zaznamenala rast tržieb o 11 %, avšak divízii kozmetiky sa príliš nedarí. Značky ako Schwarzkopf a Dial vygenerovali v minulom roku tržby 3,7 miliardy eur. V roku 2020 predstavovali tieto tržby takmer 3,8 miliardy eur a v roku 2019 to bolo 3,9 miliardy eur.
Tržby divízie pracích a čistiacich prostriedkov, kam patria produkty značiek Persil, Perwoll a Pril, dosiahli vlani 6,6 miliardy eur. V rokoch 2020 a 2019 predstavovali tržby v tejto divízii 6,7 miliardy eur.
Zlúčenie divízií kozmetiky a pracích a čistiacich prostriedkov, ktoré v 60 krajinách zamestnávajú približne 20.000 ľudí, sa zrealizuje v dvoch etapách, uviedla firma. Ako v tejto súvislosti povedal generálny riaditeľ spoločnosti Carsten Knobel, celosvetovo sa to dotkne približne 2000 pracovných miest, najmä v administratíve a oblasti odbytu. Rokovania so zástupcami zamestnancov by sa mali začať už čoskoro.