Finančná správa začala s platiteľmi spotrebných daní komunikovať len elektronicky 11. januára 2016.
Autor TASR
Bratislava 17. februára (TASR) – Finančná správa (FS) SR zaslala od 11. januára tohto roku približne 600 firmám, ktoré sú platiteľmi spotrebných daní, viac ako 1000 dokumentov elektronickou poštou. Takmer desatina z nich nemá svojho príjemcu. Zásielky, ktoré si neprevzali, sa aj napriek tomu po 15. dňoch považujú za doručené.
"Pokiaľ adresát neprijme elektronický dokument do 15 dní odo dňa jeho zaslania do elektronickej osobnej schránky, dokument sa považuje za doručený posledným dňom lehoty, aj keď sa adresát o doručení nedozvedel. V sledovanom období bolo uplynutím tejto lehoty doručených 126 dokumentov, čo je takmer desatina elektronicky zasielaných dokumentov," upozornila hovorkyňa FS Patrícia Macíková. Používateľov portálu preto opätovne upozornila, aby si preverili, či majú oprávnenie na prijímanie dokumentov, ktoré má štandardne len konateľ alebo štatutár spoločnosti. "Ak ho konateľ, štatutár alebo iná splnomocnená osoba nemá, je potrebné oprávnenia zaregistrovať. V prípade, že takéto oprávnenie nemá v spoločnosti nikto, nie je možné prijímať elektronické zásielky," zdôraznila hovorkyňa FS.
Bližšie informácie sú zverejnené na webovej stránke www.financnasprava.sk a podnikatelia ich môžu získať aj telefonicky v call centre na čísle 048/431 72 22, ktoré je k dispozícii každý pracovný deň od 8. do 17. hodiny. Počas prvého mesiaca vybavilo približne 800 dopytov týkajúcich sa tejto obojsmernej elektronickej komunikácie. "Klienti sa zaujímali predovšetkým o to, ako si vybavia prístup, nastavia oprávnenia, alebo čo má urobiť štatutár, ak nemá oprávnenia na elektronickú komunikáciu," informovala Macíková.
Finančná správa začala s platiteľmi spotrebných daní komunikovať len elektronicky 11. januára 2016. Doručovanie papierovou formou sa spustením obojsmernej komunikácie skončilo.
"Pokiaľ adresát neprijme elektronický dokument do 15 dní odo dňa jeho zaslania do elektronickej osobnej schránky, dokument sa považuje za doručený posledným dňom lehoty, aj keď sa adresát o doručení nedozvedel. V sledovanom období bolo uplynutím tejto lehoty doručených 126 dokumentov, čo je takmer desatina elektronicky zasielaných dokumentov," upozornila hovorkyňa FS Patrícia Macíková. Používateľov portálu preto opätovne upozornila, aby si preverili, či majú oprávnenie na prijímanie dokumentov, ktoré má štandardne len konateľ alebo štatutár spoločnosti. "Ak ho konateľ, štatutár alebo iná splnomocnená osoba nemá, je potrebné oprávnenia zaregistrovať. V prípade, že takéto oprávnenie nemá v spoločnosti nikto, nie je možné prijímať elektronické zásielky," zdôraznila hovorkyňa FS.
Bližšie informácie sú zverejnené na webovej stránke www.financnasprava.sk a podnikatelia ich môžu získať aj telefonicky v call centre na čísle 048/431 72 22, ktoré je k dispozícii každý pracovný deň od 8. do 17. hodiny. Počas prvého mesiaca vybavilo približne 800 dopytov týkajúcich sa tejto obojsmernej elektronickej komunikácie. "Klienti sa zaujímali predovšetkým o to, ako si vybavia prístup, nastavia oprávnenia, alebo čo má urobiť štatutár, ak nemá oprávnenia na elektronickú komunikáciu," informovala Macíková.
Finančná správa začala s platiteľmi spotrebných daní komunikovať len elektronicky 11. januára 2016. Doručovanie papierovou formou sa spustením obojsmernej komunikácie skončilo.