Minister hospodárstva Tomáš Malatinský tvrdí, že na podporu účasti domácich firiem na medzinárodných veľtrhoch by bol však potrebný väčší rozpočet.
Autor TASR
Bratislava 9. decembra (TASR) – Vláda by mala mať v budúcom roku lepší prehľad o tom, ako sa využívajú financie na podporu marketingových aktivít Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR), rovnako by sa mala zefektívniť aj prezentácia slovenských firiem na medzinárodných výstavách a veľtrhoch. Na dnešnom zasadnutí sa na tom zhodla Rada vlády SR na podporu exportu a investícií.
Rada dnes prerokovala niekoľko návrhov, ktoré majú pomôcť Slovensku ako aj domácim firmám zviditeľniť sa v zahraničí. Jej členovia rokovali o návrhu zefektívnenia systému organizácie oficiálnych účastí na medzinárodných výstavách a veľtrhoch v zahraničí, marketingovom pláne aktivít SACR na rok 2014 a účastí na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu v roku 2014 a návrhu programu rokovaní Rady vlády Slovenskej republiky na podporu exportu a investícií v roku 2014.
Ako po skončení zasadnutia priblížil minister hospodárstva Tomáš Malatinský (nominant Smer- SD) na podporu účasti domácich firiem na medzinárodných veľtrhoch v zahraničí by bol do budúcnosti potrebný väčší rozpočet. Pracovná skupina rovnako pracuje na brandingu Slovenska, teda na budovaní značky, aby sa Slovensko viac zviditeľnilo v zahraničí. "Vytváranie značky Slovenska sa rozvíjalo na úrovni rezortov, ale chýbala koordinácia na úrovni štátu. Práve s týmto cieľom sme si aj do programového vyhlásenia zakomponovali úlohu, posunúť sa v otázke brandingu dopredu. Môj rezort bol poverený koordináciou týchto úsilí, vytvorili sme pracovnú skupinu pre prezentáciu Slovenska, ale v tejto chvíli musím konštatovať, že narážame na známy problém, že tí, ktorí majú finančné zdroje, tí sa neradi koordinujú a tí, ktorí majú úlohu koordinovať, nemajú finančné zdroje," priblížil minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslav Lajčák (Smer-SD).
Preto inicioval rokovanie s kolegami z ministerstva dopravy, hospodárstva a kultúry, aby sa dohodli ako budú v tejto problematike pokračovať ďalej. "To sú tri rezorty, ktoré majú najviac finančných prostriedkov vyčlenených na prezentáciu Slovenska v zahraničí. Branding je seriózny biznis a my nemôžeme k nemu pristupovať ako amatéri," dodal Lajčák.
Rada dnes prerokovala niekoľko návrhov, ktoré majú pomôcť Slovensku ako aj domácim firmám zviditeľniť sa v zahraničí. Jej členovia rokovali o návrhu zefektívnenia systému organizácie oficiálnych účastí na medzinárodných výstavách a veľtrhoch v zahraničí, marketingovom pláne aktivít SACR na rok 2014 a účastí na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu v roku 2014 a návrhu programu rokovaní Rady vlády Slovenskej republiky na podporu exportu a investícií v roku 2014.
Ako po skončení zasadnutia priblížil minister hospodárstva Tomáš Malatinský (nominant Smer- SD) na podporu účasti domácich firiem na medzinárodných veľtrhoch v zahraničí by bol do budúcnosti potrebný väčší rozpočet. Pracovná skupina rovnako pracuje na brandingu Slovenska, teda na budovaní značky, aby sa Slovensko viac zviditeľnilo v zahraničí. "Vytváranie značky Slovenska sa rozvíjalo na úrovni rezortov, ale chýbala koordinácia na úrovni štátu. Práve s týmto cieľom sme si aj do programového vyhlásenia zakomponovali úlohu, posunúť sa v otázke brandingu dopredu. Môj rezort bol poverený koordináciou týchto úsilí, vytvorili sme pracovnú skupinu pre prezentáciu Slovenska, ale v tejto chvíli musím konštatovať, že narážame na známy problém, že tí, ktorí majú finančné zdroje, tí sa neradi koordinujú a tí, ktorí majú úlohu koordinovať, nemajú finančné zdroje," priblížil minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslav Lajčák (Smer-SD).
Preto inicioval rokovanie s kolegami z ministerstva dopravy, hospodárstva a kultúry, aby sa dohodli ako budú v tejto problematike pokračovať ďalej. "To sú tri rezorty, ktoré majú najviac finančných prostriedkov vyčlenených na prezentáciu Slovenska v zahraničí. Branding je seriózny biznis a my nemôžeme k nemu pristupovať ako amatéri," dodal Lajčák.