Podľa Protimonopolného úradu medzi firmami došlo k dohodám
Autor TASR
Bratislava 22. februára (TASR) – Piati podnikatelia poskytujúci stravovacie a benefitné poukážky majú zaplatiť pokutu 2,96 milióna eur za dve kartelové dohody. Tie spočívajú v rozdelení trhu a v limitácii maximálneho počtu stravovacích poukážok prijímaných v obchodných reťazcoch.
Informoval o tom dnes Protimonopolný úrad (PMÚ) SR s tým, že bližšie informácie plánuje zverejniť vo štvrtok (25.2.). Úrad začal vo veci správne konanie na základe podozrenia ešte vo februári 2015. Domnieval sa totiž, že medzi firmami došlo k dohodám, ktoré obmedzujú hospodársku súťaž.
PMÚ posudzoval tri oblasti, v ktorých mohlo dôjsť k porušeniam. Prvou bola možná snaha firiem dohodnúť sa, aby obchodné reťazce neprijímali od ľudí viac ako päť stravných lístkov naraz. Provízie, ktoré dostávajú za stravné lístky od hotelov a reštaurácií, sú totiž oveľa vyššie ako provízie od obchodných reťazcov.
Úrad zároveň predpokladal, že sa tieto firmy pokúšali dohodnúť aj jednotné štandardy správania na trhu. Napríklad, že nebudú dávať klientom konkurencie nulové poplatky alebo im poskytovať iné benefity, aby si ich takto navzájom neodlákali. Prípadne, že skutočnú súťaž urobia len o nových klientov, a nie o tých, ktorých už majú medzi sebou rozdelených.
Treťou možnou oblasťou bola kartelová dohoda v súťažiach. PMÚ mal vytypovaných osem súťaží, v ktorých mohlo dôjsť ku kartelu týchto firiem.
Informoval o tom dnes Protimonopolný úrad (PMÚ) SR s tým, že bližšie informácie plánuje zverejniť vo štvrtok (25.2.). Úrad začal vo veci správne konanie na základe podozrenia ešte vo februári 2015. Domnieval sa totiž, že medzi firmami došlo k dohodám, ktoré obmedzujú hospodársku súťaž.
PMÚ posudzoval tri oblasti, v ktorých mohlo dôjsť k porušeniam. Prvou bola možná snaha firiem dohodnúť sa, aby obchodné reťazce neprijímali od ľudí viac ako päť stravných lístkov naraz. Provízie, ktoré dostávajú za stravné lístky od hotelov a reštaurácií, sú totiž oveľa vyššie ako provízie od obchodných reťazcov.
Úrad zároveň predpokladal, že sa tieto firmy pokúšali dohodnúť aj jednotné štandardy správania na trhu. Napríklad, že nebudú dávať klientom konkurencie nulové poplatky alebo im poskytovať iné benefity, aby si ich takto navzájom neodlákali. Prípadne, že skutočnú súťaž urobia len o nových klientov, a nie o tých, ktorých už majú medzi sebou rozdelených.
Treťou možnou oblasťou bola kartelová dohoda v súťažiach. PMÚ mal vytypovaných osem súťaží, v ktorých mohlo dôjsť ku kartelu týchto firiem.