Bez výraznejšej digitalizácie a cloudových technológií sa firmy zrejme nezaobídu. Slovensko však v digitalizácii napreduje v porovnaní so západnou Európou pomaly.
Autor TASR
Bratislava 24. júna (TASR) - Slovenské firmy môžu v čase vysokej inflácie bez zlepšenia v digitalizácii stratiť konkurencieschopnosť z hľadiska flexibility, cenotvorby a výšky prevádzkových nákladov. Ak chcú vyviaznuť z tejto situácie bez dramatických ekonomických strát, podľa odborníkov zo spoločnosti Enehano musia flexibilnejšie reagovať na požiadavky zákazníkov, podmienky na trhu a zároveň znižovať prevádzkové náklady. Jednou z ciest je digitalizácia.
"Ide o digitalizáciu väčšiny procesov vo firme - od prechodu k elektronickej dokumentácii, cez vyhodnocovanie spotreby a nákladov, sledovanie výkonu pracovníkov po analýzu zákazníckeho správania a customizáciu produktov. Digitalizácia zníži náklady na dopravu, telefóny, papier, kancelárske potreby, zefektívni prácu a pomôže lepšie reagovať na potreby zákazníkov," priblížil odborník na digitalizáciu Eduard Gers.
Bez výraznejšej digitalizácie a cloudových technológií sa firmy zrejme nezaobídu. Slovensko však v digitalizácii napreduje v porovnaní so západnou Európou pomaly. Cloudové riešenia napríklad využíva len 36 % slovenských firiem a softvér na riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM) iba 20 % podnikov. V severských krajinách má cloud zavedený 65 % až 75 % firiem a CRM softvér viac ako 40 % podnikov.
"Cloud je do určitej miery akcelerátorom inovácií, pretože všetky nové a moderné technológie bývajú dostupné predovšetkým v cloude, čo je napríklad automatizácia a využívanie umelej inteligencie. Nejde len o obchodné aspekty, ale aj o prevádzku, hospodárenie a riadenie interných procesov. Pokiaľ sa firma vyhýba inováciám, je odsúdená skôr či neskôr na zánik," doplnil Gers.
"Ide o digitalizáciu väčšiny procesov vo firme - od prechodu k elektronickej dokumentácii, cez vyhodnocovanie spotreby a nákladov, sledovanie výkonu pracovníkov po analýzu zákazníckeho správania a customizáciu produktov. Digitalizácia zníži náklady na dopravu, telefóny, papier, kancelárske potreby, zefektívni prácu a pomôže lepšie reagovať na potreby zákazníkov," priblížil odborník na digitalizáciu Eduard Gers.
Bez výraznejšej digitalizácie a cloudových technológií sa firmy zrejme nezaobídu. Slovensko však v digitalizácii napreduje v porovnaní so západnou Európou pomaly. Cloudové riešenia napríklad využíva len 36 % slovenských firiem a softvér na riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM) iba 20 % podnikov. V severských krajinách má cloud zavedený 65 % až 75 % firiem a CRM softvér viac ako 40 % podnikov.
"Cloud je do určitej miery akcelerátorom inovácií, pretože všetky nové a moderné technológie bývajú dostupné predovšetkým v cloude, čo je napríklad automatizácia a využívanie umelej inteligencie. Nejde len o obchodné aspekty, ale aj o prevádzku, hospodárenie a riadenie interných procesov. Pokiaľ sa firma vyhýba inováciám, je odsúdená skôr či neskôr na zánik," doplnil Gers.