K najrizikovejším podnikateľským subjektom patria firmy z oblasti ubytovania, stravovania, ako aj z oblasti kultúrnych a rekreačných činností.
Autor TASR
Bratislava 14. mája (TASR) - Medzi najstabilnejšie firmy na Slovensku patria spoločnosti z odvetvia poisťovníctva a finančných služieb. Takisto však subjekty z IT odvetvia, telekomunikačné firmy či spoločnosti z oblasti realít, vedy a techniky. "Urobili sme komplexnú analýzu za všetky odvetvia a zhodnotili sme, aká je pravdepodobnosť úpadku v každom odvetví všetkých firiem, ktoré máme v databáze," povedal dnes na tlačovej konferencii v Bratislave analytik Michal Řičař zo spoločnosti Bisnode Slovensko, ktorá domáce spoločnosti podrobila hodnoteniu dôveryhodnosti.
Na druhej strane k najrizikovejším podnikateľským subjektom patria firmy z oblasti ubytovania, stravovania, ako aj z oblasti kultúrnych a rekreačných činností. Rizikovému hodnoteniu sa nevyhlo ani odvetvie stavebníctva či výrobné podniky. V ich prípade totiž dochádza pomerne často ku stagnácii dopytu, pričom dokážu len ťažko znižovať svoje náklady.
Model hodnotenia dôveryhodnosti firiem je založený na štatistickej analýze a princípoch data miningu. Do úvahy sa berie množstvo ukazovateľov z oblasti individuálnych charakteristík firiem. Ide napríklad o geografické a demografické dáta či rôzne finančné údaje. Podľa Řičařa je základným predpokladom dôveryhodnosti firmy, aby nebola v úpadku, bola aktívna a generovala tržby respektíve zisk. "V neposlednom rade je to fakt, že musí zverejňovať účtovnú uzávierku za hodnotené obdobie," podotkol analytik.
Na druhej strane k najrizikovejším podnikateľským subjektom patria firmy z oblasti ubytovania, stravovania, ako aj z oblasti kultúrnych a rekreačných činností. Rizikovému hodnoteniu sa nevyhlo ani odvetvie stavebníctva či výrobné podniky. V ich prípade totiž dochádza pomerne často ku stagnácii dopytu, pričom dokážu len ťažko znižovať svoje náklady.
Model hodnotenia dôveryhodnosti firiem je založený na štatistickej analýze a princípoch data miningu. Do úvahy sa berie množstvo ukazovateľov z oblasti individuálnych charakteristík firiem. Ide napríklad o geografické a demografické dáta či rôzne finančné údaje. Podľa Řičařa je základným predpokladom dôveryhodnosti firmy, aby nebola v úpadku, bola aktívna a generovala tržby respektíve zisk. "V neposlednom rade je to fakt, že musí zverejňovať účtovnú uzávierku za hodnotené obdobie," podotkol analytik.