Počas nasledujúcich šiestich rokov sa chcú firmy zamerať predovšetkým na adaptáciu na klimatickú zmenu a udržateľnosť miest, vzdelávanie pre prax a aktívne starnutie.
Autor TASR
Bratislava 20. januára (TASR) – Vplyv firiem vo svete je čoraz väčší a dôvera ľudí v ne rastie, zatiaľ čo politikom veria občania stále menej. Minulý rok dôverovalo organizáciám 58 % ľudí a vládam o 14 % menej. Uviedla to dnes Nadácia Pontis na základe údajov prieskumu Edelman Trust Barometer. Členovia jej Business Leaders Forum (BLF) sa už desať rokov snažia podnikať zodpovedne a teraz prijali memorandum, v ktorom sa zaväzujú prispievať k prosperite Slovenska do roku 2020.
Dôležitejšie ako rozdeľovanie už zarobených peňazí firiem je podľa výkonnej riaditeľky BLF Beaty Hlavčákovej to, ako sa spoločnosť správa pri podnikaní. "Ako sa správa k svojim zamestnancom, dodávateľom, zákazníkom, ako transparentne podniká na trhu a ako dbá na životné prostredie," povedala na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.
V memorande sa 32 členov fóra zaviazalo, že budú zohľadňovať a vyhodnocovať sociálne, etické a environmentálne dosahy svojho podnikania. Ďalej chcú budovať vzťahy so svojimi partnermi a tak zlepšovať ich život. "Zaväzujú sa riešiť spoločenské a ekologické problémy inovatívnymi spôsobmi a prispievať aj k riešeniu problémov, ktoré sú v spoločnosti," dodala Hlavčáková.
Počas nasledujúcich šiestich rokov sa chcú firmy zamerať predovšetkým na adaptáciu na klimatickú zmenu a udržateľnosť miest, vzdelávanie pre prax a aktívne starnutie. Pozornosť budú smerovať tiež na predvídateľnosť legislatívneho prostredia a integráciu vylúčených skupín.
Dôležitejšie ako rozdeľovanie už zarobených peňazí firiem je podľa výkonnej riaditeľky BLF Beaty Hlavčákovej to, ako sa spoločnosť správa pri podnikaní. "Ako sa správa k svojim zamestnancom, dodávateľom, zákazníkom, ako transparentne podniká na trhu a ako dbá na životné prostredie," povedala na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.
V memorande sa 32 členov fóra zaviazalo, že budú zohľadňovať a vyhodnocovať sociálne, etické a environmentálne dosahy svojho podnikania. Ďalej chcú budovať vzťahy so svojimi partnermi a tak zlepšovať ich život. "Zaväzujú sa riešiť spoločenské a ekologické problémy inovatívnymi spôsobmi a prispievať aj k riešeniu problémov, ktoré sú v spoločnosti," dodala Hlavčáková.
Počas nasledujúcich šiestich rokov sa chcú firmy zamerať predovšetkým na adaptáciu na klimatickú zmenu a udržateľnosť miest, vzdelávanie pre prax a aktívne starnutie. Pozornosť budú smerovať tiež na predvídateľnosť legislatívneho prostredia a integráciu vylúčených skupín.