Ford začiatkom septembra oznámil, že v nasledujúcich piatich rokoch plánuje uviesť na trh v Európe 15 nových alebo inovovaných modelov.
Autor TASR
Detroit 26. septembra (TASR) - Americká automobilka Ford plánuje zrušiť niekoľko sto pracovných miest v Európe v rámci rozsiahlejšej reštrukturalizácie v regióne, ktorý pre klesajúci odbyt vykazuje straty.
O prácu tak prídu zamestnanci Fordu v Nemecku, Británii a ďalších častiach Európy. Automobilka im plánuje ponúknuť odstupné, ak odídu dobrovoľne. Americký koncern chce tiež zredukovať počet zamestnancov na dohodu a služby niektorých subdodávateľov. Presný počet miest, ktoré zruší, zatiaľ nie je známy. Ford hovorí o niekoľkých stovkách, a to najmä v administratíve. Na ilustráciu, v Británii automobilka zamestnáva 15.000 ľudí.
Dlhová kríza v Európe má negatívny vplyv na predaj vozidiel. Odbyt modelov značky Ford na starom kontinente za prvých šesť mesiacov klesol medziročne o 10 % a dosiahol najnižšiu úroveň za 17 rokov. Ford v Európe vytláčajú z trhu lacnejšie juhokórejské modely. Európska únia (EÚ) totiž vlani znížila Kórejskej republike clá na autá.
Ford zaznamenal v 2. štvrťroku v Európe stratu 404 miliónov USD (314,52 milióna eur) a očakáva, že za celý tento rok sa jeho strata v regióne zvýši na 1 miliardu USD.
Okrem prepúšťania Ford pripravuje opatrenia, ktoré mu pomôžu znížiť náklady. Chce pritom použiť podobný model ako v USA, kde v rámci reštrukturalizácie zatvoril stratové závody, dohodol sa s odbormi na nových kontraktoch, urýchlil vývoj nových modelov a prepustil tisícky zamestnancov.
Ford začiatkom septembra oznámil, že v nasledujúcich piatich rokoch plánuje uviesť na trh v Európe 15 nových alebo inovovaných modelov.
O prácu tak prídu zamestnanci Fordu v Nemecku, Británii a ďalších častiach Európy. Automobilka im plánuje ponúknuť odstupné, ak odídu dobrovoľne. Americký koncern chce tiež zredukovať počet zamestnancov na dohodu a služby niektorých subdodávateľov. Presný počet miest, ktoré zruší, zatiaľ nie je známy. Ford hovorí o niekoľkých stovkách, a to najmä v administratíve. Na ilustráciu, v Británii automobilka zamestnáva 15.000 ľudí.
Dlhová kríza v Európe má negatívny vplyv na predaj vozidiel. Odbyt modelov značky Ford na starom kontinente za prvých šesť mesiacov klesol medziročne o 10 % a dosiahol najnižšiu úroveň za 17 rokov. Ford v Európe vytláčajú z trhu lacnejšie juhokórejské modely. Európska únia (EÚ) totiž vlani znížila Kórejskej republike clá na autá.
Ford zaznamenal v 2. štvrťroku v Európe stratu 404 miliónov USD (314,52 milióna eur) a očakáva, že za celý tento rok sa jeho strata v regióne zvýši na 1 miliardu USD.
Okrem prepúšťania Ford pripravuje opatrenia, ktoré mu pomôžu znížiť náklady. Chce pritom použiť podobný model ako v USA, kde v rámci reštrukturalizácie zatvoril stratové závody, dohodol sa s odbormi na nových kontraktoch, urýchlil vývoj nových modelov a prepustil tisícky zamestnancov.
Ford začiatkom septembra oznámil, že v nasledujúcich piatich rokoch plánuje uviesť na trh v Európe 15 nových alebo inovovaných modelov.