Pripojil sa k nemeckým koncernom BMW a Mercedes-Benz, ktoré už túto schému odštartovali, keďže vláda v Londýne celé mesiace odkladá rozhodnutie o tom, či program podporí.
Autor TASR
Londýn 22. augusta (TASR) - Ford je ďalšou automobilkou, ktorá v Británii zavádza tzv. šrotovné, teda príspevok na kúpu nového auta. Pripojil sa k nemeckým koncernom BMW a Mercedes-Benz, ktoré už túto schému odštartovali, keďže vláda v Londýne celé mesiace odkladá rozhodnutie o tom, či program podporí.
Americká automobilka Ford ponúka zákazníkom zľavu vo výške 2000 libier (2190,15 eura) na mnohé svoje modely, ak vymenia svoje staršie vozidlo, zaregistrované do konca roka 2009, za nové.
BMW, Mercedes-Benz a Vauxhall, britská dcéra automobilky Opel, spustili podobné systémy v uplynulých týždňoch, aby motivovali motoristov ku znižovaniu emisií tým, že nahradia staršie modely ekologickejšími autami.
Británia v júli opäť odložila rozhodnutie o tom, či zavedie celoštátny alebo cielený program šrotovného, a to aj napriek obavám z úrovne emisií.
Ford, BMW, Vauxhall a Mercedes predajú v Británii ročne približne 1 milión áut, čo je viac ako tretina novozaregistrovaných automobilov. Šrotovné môže podporiť predaj áut v čase, keď sa dopyt po nových vozidlách začína citeľne znižovať, prvýkrát za približne šesť rokov.
Aj v júli počet novozaregistrovaných áut v Británii klesol, už štvrtý mesiac v rade. Dôvodom je viacero faktorov, vrátane neistoty spojenej s brexitom a nejasnosti ohľadne budúcich vládnych plánov v súvislosti s novými poplatkami za dieselové modely.
Británia naposledy zaviedla šrotovné počas krízy na takmer rok od polovice roka 2009. Pomohlo podporiť automobilový sektor, ktorý kríza tvrdo zasiahla, keďže spotrebitelia obmedzili nákupy drahších položiek.
Americká automobilka Ford ponúka zákazníkom zľavu vo výške 2000 libier (2190,15 eura) na mnohé svoje modely, ak vymenia svoje staršie vozidlo, zaregistrované do konca roka 2009, za nové.
BMW, Mercedes-Benz a Vauxhall, britská dcéra automobilky Opel, spustili podobné systémy v uplynulých týždňoch, aby motivovali motoristov ku znižovaniu emisií tým, že nahradia staršie modely ekologickejšími autami.
Británia v júli opäť odložila rozhodnutie o tom, či zavedie celoštátny alebo cielený program šrotovného, a to aj napriek obavám z úrovne emisií.
Ford, BMW, Vauxhall a Mercedes predajú v Británii ročne približne 1 milión áut, čo je viac ako tretina novozaregistrovaných automobilov. Šrotovné môže podporiť predaj áut v čase, keď sa dopyt po nových vozidlách začína citeľne znižovať, prvýkrát za približne šesť rokov.
Aj v júli počet novozaregistrovaných áut v Británii klesol, už štvrtý mesiac v rade. Dôvodom je viacero faktorov, vrátane neistoty spojenej s brexitom a nejasnosti ohľadne budúcich vládnych plánov v súvislosti s novými poplatkami za dieselové modely.
Británia naposledy zaviedla šrotovné počas krízy na takmer rok od polovice roka 2009. Pomohlo podporiť automobilový sektor, ktorý kríza tvrdo zasiahla, keďže spotrebitelia obmedzili nákupy drahších položiek.