Ministri hospodárstva oboch krajín poslali list Komisii, v ktorom ju požiadali, aby poskytla predbežný súhlas s podporou konzorcia. Uviedlo to nemecké ministerstvo hospodárstva bez spresnenia sumy.
Autor TASR
Berlín 29. apríla (TASR) - Francúzsko a Nemecko požiadali Európsku komisiu, aby schválila štátne dotácie na výrobu batérií pre elektromobily pre cezhraničné konzorcium, ktorého členmi sú okrem iných francúzska automobilová skupina PSA spolu s nemeckou dcérskou spoločnosťou Opel a francúzsky výrobca batérií Saft.
Obe krajiny vyčlenili 1,7 miliardy eur na podporu aliancie podnikov. Cieľom je pomôcť európskym automobilkám znížiť závislosť od ázijských dodávateľov a chrániť pracovné miesta ohrozené presunom od výroby vozidiel so spaľovacími motormi k elektromobilom.
Ministri hospodárstva oboch krajín poslali list Komisii, v ktorom ju požiadali, aby poskytla predbežný súhlas s podporou konzorcia. Uviedlo to nemecké ministerstvo hospodárstva bez spresnenia sumy.
Nemecký minister hospodárstva Peter Altmaier sa vo štvrtok 2. mája stretne s francúzskym partnerom Brunom Le Mairom v Paríži, aby túto záležitosť prediskutovali a dosiahli pokrok pri vytváraní ďalších aliancií v oblasti batérií.
Nemecké médiá už predtým informovali, že aliancia PSA/Saft plánuje zmeniť závod Opel v meste Kaiserslautern, v blízkosti francúzskych hraníc, na továreň na výrobu batériových článkov.
Medzi viac ako 30 spoločnosťami, ktoré nemecké ministerstvo hospodárstva požiadali o štátne dotácie, sú automobilky Volkswagen a BMW, ako aj nemecký výrobca batérií Varta a švédsky start-up Northvolt.
Saft, francúzska spoločnosť so storočnou históriou, ktorú vlastní energetický koncern Total, vyrába rôzne batérie pre priemyselné aplikácie.
Saft spojil svoje sily s nemeckou priemyselnou skupinou Siemens, špecialistom na elektronické súčiastky Manz, belgickou chemickou skupinou Solvay a belgickou materiálovou skupinou Umicore, aby vyvinuli novú generáciu batérií pre elektrické vozidlá.
Obe krajiny vyčlenili 1,7 miliardy eur na podporu aliancie podnikov. Cieľom je pomôcť európskym automobilkám znížiť závislosť od ázijských dodávateľov a chrániť pracovné miesta ohrozené presunom od výroby vozidiel so spaľovacími motormi k elektromobilom.
Ministri hospodárstva oboch krajín poslali list Komisii, v ktorom ju požiadali, aby poskytla predbežný súhlas s podporou konzorcia. Uviedlo to nemecké ministerstvo hospodárstva bez spresnenia sumy.
Nemecký minister hospodárstva Peter Altmaier sa vo štvrtok 2. mája stretne s francúzskym partnerom Brunom Le Mairom v Paríži, aby túto záležitosť prediskutovali a dosiahli pokrok pri vytváraní ďalších aliancií v oblasti batérií.
Nemecké médiá už predtým informovali, že aliancia PSA/Saft plánuje zmeniť závod Opel v meste Kaiserslautern, v blízkosti francúzskych hraníc, na továreň na výrobu batériových článkov.
Medzi viac ako 30 spoločnosťami, ktoré nemecké ministerstvo hospodárstva požiadali o štátne dotácie, sú automobilky Volkswagen a BMW, ako aj nemecký výrobca batérií Varta a švédsky start-up Northvolt.
Saft, francúzska spoločnosť so storočnou históriou, ktorú vlastní energetický koncern Total, vyrába rôzne batérie pre priemyselné aplikácie.
Saft spojil svoje sily s nemeckou priemyselnou skupinou Siemens, špecialistom na elektronické súčiastky Manz, belgickou chemickou skupinou Solvay a belgickou materiálovou skupinou Umicore, aby vyvinuli novú generáciu batérií pre elektrické vozidlá.