Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 7. november 2024Meniny má René
< sekcia Ekonomika

Francúzska ekonomika vzrástla v 3. kvartáli o 0,2 %

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Francúzske spotrebiteľské výdavky v októbri vzrástli. Motorom ich rastu boli najmä výdavky na oblečenie.

Paríž 29. novembra (TASR) - Francúzska ekonomika sa v 3. štvrťroku vrátila k rastu, a to v rozsahu, aký stanovil pôvodný odhad. Revidované však boli odhady v oblasti dovozu a vývozu, pričom celkový príspevok zahraničného obchodu k vývoju ekonomiky bol horší, než sa pôvodne čakalo. Informoval o tom portál RTTNews.

Hrubý domáci produkt (HDP) Francúzska vzrástol v 3. štvrťroku medzikvartálne o 0,2 % po 0,1-% poklese v predchádzajúcom štvrťroku, uviedol štatistický úrad Insee, ktorý tak potvrdil svoj predbežný odhad. Zároveň potvrdil aj údaje v oblasti spotreby domácností a revidoval údaje o tvorbe hrubého fixného kapitálu. Spotreba domácností stagnovala, zatiaľ čo tvorba hrubého fixného kapitálu vzrástla len o 0,2 %. V predchádzajúcom odhade bol rast tvorby hrubého fixného kapitálu stanovený na 0,3 %.

Úrad revidoval aj údaje o dovoze a vývoze, pričom tempo rastu dovozu bolo výraznejšie a naopak, v prípade vývozu slabšie, než naznačoval pôvodný odhad. Po revízii dovoz v 3. kvartáli vzrástol o 2,5 % a vývoz sa zvýšil o 0,5 %. V pôvodnom odhade rast dovozu dosiahol len 2,2 %, zatiaľ čo vývoz vzrástol o 0,6 %.

Francúzske spotrebiteľské výdavky v októbri vzrástli



Francúzske spotrebiteľské výdavky po septembrovom poklese v októbri ožili a vzrástli viac, ako ekonómovia očakávali. Informovala o tom agentúra RTTNews.

Štatistický úrad INSEE dnes oznámil, že výdavky spotrebiteľov v druhej najväčšej ekonomike eurozóny v októbri medzimesačne stúpli o 0,9 % po 0,4-% poklese v septembri. Ekonómovia pritom počítali s ich nárastom len o 0,2 %.

Najviac pritom vzrástli výdavky na energie, a to o 3,6 %. V septembri sa pritom ešte znížili o 1,8 %.

Aj októbrové výdavky na tovary dlhodobej spotreby stúpli, medzimesačne o 0,7 %. Motorom ich rastu boli najmä výdavky na oblečenie. A zároveň výdavky na potraviny sa oproti septembru takmer nezmenili.

V medziročnom porovnaní francúzske spotrebiteľské výdavky v októbri vzrástli o 1,5 % a prekonali odhady ekonómov, ktorí predpovedali, že sa zvýšia o 1 %.