Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Francúzska luxusná skupina Kering mala vlani rekordné tržby

ILustračná snímka. Foto: TASR/AP/Christophe Ena

Skupina ale zároveň upozornila, že prepuknutie koronavírusu predstavuje vážnu hrozbu a už zasiahlo jej predaj v Číne, na jednom z najväčších trhov spoločnosti.

Paríž 12. februára (TASR) - Francúzsky výrobca luxusného tovaru - skupina Kering, ktorá vlastní značky ako Gucci či Yves Saint Laurent, oznámila za minulý rok rekordné tržby a maržu. Pomohli jej pritom výsledky hlavnej značky Gucci v Ázii.

Skupina ale zároveň upozornila, že prepuknutie koronavírusu predstavuje vážnu hrozbu a už zasiahlo jej predaj v Číne, na jednom z najväčších trhov spoločnosti.

Generálny riaditeľ Francois-Henri Pinault uviedol, že spoločnosť za uplynulých 10 dní zaznamenala „veľký pokles“ predaja v Číne, keďže tamojšie úrady prijali opatrenia na zastavenie šírenia vírusu.

Pinault však dodal, že je „príliš skoro na to, aby bolo možné vypočítať vplyv vírusu na výsledky spoločnosti".

„Na základe našich skúseností a znalosti našich silných stránok očakávame, že sa veci rýchlo vrátia do normálneho stavu, keď sa krízová situácia skončí, a už pracujeme na ďalších krokoch,“ vyhlásil a dodal, že pred vypuknutím nákazy sa skupine darilo veľmi dobre.

V súvislosti s vlaňajšími výsledkami Pinault povedal, že rok 2019 bol ďalším rokom silného rastu tržieb, ktoré prvýkrát prekročili 15 miliárd eur. A prevádzková marža stúpla nad 30 %.

Konkrétne, tržby skupiny Kering sa vlani zvýšili o 16,2 % na 15,8 miliardy eur, čo sa zhoduje s odhadmi analytikov, ktorých oslovili spoločnosti FactSet a Bloomberg.

Čistý zisk skupiny však klesol o viac ako 37 % na 2,3 miliardy eur. Dôvodom bola mimoriadna daň vo výške 1,25 miliardy eur v Taliansku v súvislosti s vyšetrovaním daňových podvodov v značke Gucci.

A navyše, v roku 2018 zaknihovala skupina jednorazový príjem z predaja výrobcu obuvi Puma vo výške 1,18 miliardy eur.

Po očistení od týchto dvoch mimoriadnych položiek vzrástol čistý zisk Kering o 15,1 % na 3,2 miliardy eur.

Napriek problémom v Hongkongu, ktorým otriasali rozsiahle protivládne protesty, sa ázijský región, s výnimkou Japonska, naďalej podieľal najväčšou mierou na tržbách skupiny.

Presnejšie, ázijský región predstavoval 34 % z celkového obratu skupiny, aj keď sa tržby v Hongkongu vo 4. štvrťroku 2019 prepadli o 50 % pre nepokoje.

Samotná značka Gucci dosiahla vlani tržby 9,6 miliardy eur a Yves Saint Laurent mal tržby 2 miliardy eur.

Skupina Kering nezverejnila žiadnu konkrétnu predpoveď pre rok 2020. Uviedla len, že súčasné prostredie je neisté, ale jej základy neboli oslabené.