Galderma pôvodne vznikla ako spoločný podnik medzi spoločnosťou L'Oréal a švajčiarskym potravinárskym koncernom Nestlé.
Autor TASR
Bern/Paríž 5. augusta (TASR) - Francúzsky kozmetický koncern L'Oréal kupuje 10-percentný podiel vo švajčiarskej spoločnosti Galderma, ktorá sa zameriava na výrobky určené na starostlivosť o pleť. Francúzska spoločnosť tak získa lepší prístup k lukratívnemu trhu s injekčnou kozmetikou. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.
Galderma pôvodne vznikla ako spoločný podnik medzi spoločnosťou L'Oréal a švajčiarskym potravinárskym koncernom Nestlé. Francúzska firma však v lete 2014 svoj 50-percentný podiel predala spoločnosti Nestlé, od ktorej Galdermu o päť rokov neskôr kúpili investori.
L'Oréal teraz prevezme 10-percentný podiel v Galderme od konzorcia Sunshine SwissCo AG na čele so švédskou investičnou spoločnosťou EQT, ďalej investičného fondu ADIA zo Spojených arabských emirátov (SAE) a firmy Auba Investment. Hodnota kontraktu zverejnená nebola, trhová hodnota podielu však vychádzajúc zo záveru piatkového obchodovania (2. 8.) predstavuje 1,6 miliardy švajčiarskych frankov (1,7 miliardy eur).
Tento podiel je síce pre šiestu najväčšiu kozmetickú firmu v Európe malý, umožní jej však získať podiel na lukratívnom a rýchlo rastúcom trhu s výrobkami proti vráskam aplikovanými injekčne. Tam patrí napríklad botox.
(1 EUR = 0,9433 CHF)
Galderma pôvodne vznikla ako spoločný podnik medzi spoločnosťou L'Oréal a švajčiarskym potravinárskym koncernom Nestlé. Francúzska firma však v lete 2014 svoj 50-percentný podiel predala spoločnosti Nestlé, od ktorej Galdermu o päť rokov neskôr kúpili investori.
L'Oréal teraz prevezme 10-percentný podiel v Galderme od konzorcia Sunshine SwissCo AG na čele so švédskou investičnou spoločnosťou EQT, ďalej investičného fondu ADIA zo Spojených arabských emirátov (SAE) a firmy Auba Investment. Hodnota kontraktu zverejnená nebola, trhová hodnota podielu však vychádzajúc zo záveru piatkového obchodovania (2. 8.) predstavuje 1,6 miliardy švajčiarskych frankov (1,7 miliardy eur).
Tento podiel je síce pre šiestu najväčšiu kozmetickú firmu v Európe malý, umožní jej však získať podiel na lukratívnom a rýchlo rastúcom trhu s výrobkami proti vráskam aplikovanými injekčne. Tam patrí napríklad botox.
(1 EUR = 0,9433 CHF)