Na významnom domácom trhu však tržby prakticky stagnovali a zložité podmienky zostávajú aj na významnom čínskom trhu.
Autor TASR
Paríž 15. apríla (TASR) - Francúzska maloobchodná sieť Carrefour oznámila rast tržieb v 1. štvrťroku takmer o 4 %, keď ich potiahli najmä zahraničné trhy. Na významnom domácom trhu však tržby prakticky stagnovali a zložité podmienky zostávajú aj na významnom čínskom trhu. Informovali o tom agentúra Reuters, denník Financial Times a portál RTTNews.
Najväčší európsky a druhý najväčší svetový maloobchodný reťazec uviedol, že za 1. kvartál tohto roka dosiahol tržby na úrovni 20,05 miliardy eur, čo znamená rast o 3,8 %. Výsledok je v súlade s odhadmi ekonómov, ktorí počítali s kvartálnymi tržbami 20,04 miliardy eur. Porovnateľné tržby sa zvýšili o 3,1 %.
Tržby vo Francúzsku, ktoré sa na celkovom objeme tržieb reťazca podieľajú zhruba 50 %, stagnovali na úrovni okolo 9,34 miliardy eur. Porovnateľné tržby z hypermarketov klesli v krajine medziročne o 0,6 %, zatiaľ čo v prípade menších supermarketov zaznamenali rast o 0,7 %.
Naopak, tržby na medzinárodných trhoch sa zvýšili o 5,3 % na vyše 10,7 miliardy eur. Potiahol ich najmä rast dopytu v krajinách Južnej Ameriky. Dokonca aj v Brazílii, ktorá zápasí s ekonomickými problémami, sa tržby zvýšili o 9,9 %.
Najväčší európsky a druhý najväčší svetový maloobchodný reťazec uviedol, že za 1. kvartál tohto roka dosiahol tržby na úrovni 20,05 miliardy eur, čo znamená rast o 3,8 %. Výsledok je v súlade s odhadmi ekonómov, ktorí počítali s kvartálnymi tržbami 20,04 miliardy eur. Porovnateľné tržby sa zvýšili o 3,1 %.
Tržby vo Francúzsku, ktoré sa na celkovom objeme tržieb reťazca podieľajú zhruba 50 %, stagnovali na úrovni okolo 9,34 miliardy eur. Porovnateľné tržby z hypermarketov klesli v krajine medziročne o 0,6 %, zatiaľ čo v prípade menších supermarketov zaznamenali rast o 0,7 %.
Naopak, tržby na medzinárodných trhoch sa zvýšili o 5,3 % na vyše 10,7 miliardy eur. Potiahol ich najmä rast dopytu v krajinách Južnej Ameriky. Dokonca aj v Brazílii, ktorá zápasí s ekonomickými problémami, sa tržby zvýšili o 9,9 %.