Hermés vo štvrtok oznámil, že za 1. kvartál dosiahol tržby 3,81 miliardy eur, čo medziročne predstavuje rast o 17 %.
Autor TASR
Paríž 25. apríla (TASR) - Tržby francúzskeho výrobcu luxusného tovaru Hermés sa v 1. kvartáli tohto roka zvýšili takmer o pätinu a udržali si tak vysoké tempo rastu z predchádzajúceho štvrťroka. Výsledky spoločnosti podporil pretrvávajúci dopyt zo strany bohatších zákazníkov. Informovala o tom agentúra Reuters.
Hermés vo štvrtok oznámil, že za 1. kvartál dosiahol tržby 3,81 miliardy eur, čo medziročne predstavuje rast o 17 %. Na porovnanie, vo 4. kvartáli zaznamenal tržby na úrovni 3,36 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka to znamenalo rast o 17,5 %. Spoločnosť zároveň prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali so spomalením rastu tržieb za 1. kvartál na 13 %.
Vývoj tržieb výrazne ovplyvnil ázijský trh. Spoločnosť Hermés známa svetoznámymi kabelkami Birkin Bag uviedla, že tržby v Ázii (bez započítania Japonska) vzrástli o 14 %. Navyše, aj ďalšie regióny zaznamenali rast tržieb o dvojciferné hodnoty.
Hermés síce dodal, že v marci zaznamenal v Číne "o niečo menej zákazníkov," čo však pripísal útlmu nasledujúcemu po oslavách Lunárneho nového roka, ktoré tento rok pripadli na február. Na druhej strane, stále vysoký dopyt zo strany bohatších zákazníkov dokázal vykompenzovať pokles počtu kupujúcich, ktorí v obchodoch hľadali cenovo dostupnejší tovar.
Hermés vo štvrtok oznámil, že za 1. kvartál dosiahol tržby 3,81 miliardy eur, čo medziročne predstavuje rast o 17 %. Na porovnanie, vo 4. kvartáli zaznamenal tržby na úrovni 3,36 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka to znamenalo rast o 17,5 %. Spoločnosť zároveň prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali so spomalením rastu tržieb za 1. kvartál na 13 %.
Vývoj tržieb výrazne ovplyvnil ázijský trh. Spoločnosť Hermés známa svetoznámymi kabelkami Birkin Bag uviedla, že tržby v Ázii (bez započítania Japonska) vzrástli o 14 %. Navyše, aj ďalšie regióny zaznamenali rast tržieb o dvojciferné hodnoty.
Hermés síce dodal, že v marci zaznamenal v Číne "o niečo menej zákazníkov," čo však pripísal útlmu nasledujúcemu po oslavách Lunárneho nového roka, ktoré tento rok pripadli na február. Na druhej strane, stále vysoký dopyt zo strany bohatších zákazníkov dokázal vykompenzovať pokles počtu kupujúcich, ktorí v obchodoch hľadali cenovo dostupnejší tovar.