Projekt vlakovej trate s podzemným tunelom zrušil v októbri 2012 šéf rezortu dopravy Ján Počiatek.
Autor TASR
Bratislava 6. augusta (TASR) - Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo chce čo najskôr obnoviť projekt železničného prepojenia bratislavského Predmestia so železničnou stanicou Filiálka. To sa malo realizovať spolu s výstavbou Železničného koridoru TEN-T, ktorý mal viesť z Paríža cez Viedeň až do Bratislavy.
S projektom sa však v súčasnosti v žiadnej stratégii nepočíta, čo je podľa Freša chyba. "Nastala aj taká situácia, že vypadol z hlavného dopravného plánu rozvoja dopravy po roku 2014 do roku 2020," upozornil dnes Frešo na brífingu, ktorý sa konal priamo na opustenej stanici Filiálka v Bratislave.
Podľa neho je využitie stanice pre hlavné mesto kľúčové, pretože bezkolíznym spôsobom sa dá do Bratislavy dostať len po koľajových tratiach. Chce preto využiť existujúce trate a k nim pridať nové tak, aby mohli cestujúci vystúpiť na stanici Filiálka a využiť napojenia mestskej hromadnej dopravy na Trnavskom mýte.
Pokiaľ sa však neobnoví myšlienka medzinárodného vlakového koridoru cez Bratislavu, mesto ani Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR nemajú peniaze na obnovu stanice. Projekt mal byť totiž financovaný prostredníctvom fondov Európskej únie. "Ak to z niečoho vieme postaviť, tak je to z eurozdrojov," dodal Frešo, ktorý navrhuje začať s prípravou nového projektu okamžite, aby sa stihol financovať v rámci programového obdobia EÚ na roky 2014 až 2020.
Projekt vlakovej trate s podzemným tunelom, ktorá mala prepojiť bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte, zrušil v októbri 2012 šéf rezortu dopravy Ján Počiatek. Dôvodom bola štúdia realizovateľnosti, ktorá projekt neodporučila z ekonomických a technických dôvodov. Minister takisto vyjadril obavu, že by EÚ projekt Slovensku nepreplatila a eurofondy by prepadli.
S projektom sa však v súčasnosti v žiadnej stratégii nepočíta, čo je podľa Freša chyba. "Nastala aj taká situácia, že vypadol z hlavného dopravného plánu rozvoja dopravy po roku 2014 do roku 2020," upozornil dnes Frešo na brífingu, ktorý sa konal priamo na opustenej stanici Filiálka v Bratislave.
Podľa neho je využitie stanice pre hlavné mesto kľúčové, pretože bezkolíznym spôsobom sa dá do Bratislavy dostať len po koľajových tratiach. Chce preto využiť existujúce trate a k nim pridať nové tak, aby mohli cestujúci vystúpiť na stanici Filiálka a využiť napojenia mestskej hromadnej dopravy na Trnavskom mýte.
Pokiaľ sa však neobnoví myšlienka medzinárodného vlakového koridoru cez Bratislavu, mesto ani Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR nemajú peniaze na obnovu stanice. Projekt mal byť totiž financovaný prostredníctvom fondov Európskej únie. "Ak to z niečoho vieme postaviť, tak je to z eurozdrojov," dodal Frešo, ktorý navrhuje začať s prípravou nového projektu okamžite, aby sa stihol financovať v rámci programového obdobia EÚ na roky 2014 až 2020.
Projekt vlakovej trate s podzemným tunelom, ktorá mala prepojiť bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte, zrušil v októbri 2012 šéf rezortu dopravy Ján Počiatek. Dôvodom bola štúdia realizovateľnosti, ktorá projekt neodporučila z ekonomických a technických dôvodov. Minister takisto vyjadril obavu, že by EÚ projekt Slovensku nepreplatila a eurofondy by prepadli.