Komunikovať s finančnou správou elektronicky, a teda podávať elektronické podania, je možné od roku 2014.
Autor TASR
Bratislava 15. januára (TASR) - Počet elektronicky komunikujúcich subjektov s Finančnou správou (FS) SR z roka na rok stúpa. Oproti roku 2019 vzrástol počet klientov, ktorí sa v roku 2020 rozhodli pre elektronické podanie, o vyše päť percent. Elektronicky daňové priznania tak v minulom roku podávali aj osoby, ktoré nemajú povinnú elektronickú komunikáciu s finančnou správou - teda fyzické osoby, ktoré podávajú daňové priznanie typu A aj B, informovala v piatok FS.
"Pod ďalší nárast elektronizácie sa podpísala pandémia nového koronavírusu a s ňou spojené obmedzenia pohybu. Okrem toho, že elektronická komunikácia šetrí čas, klienti dokážu vybaviť komunikáciu s finančnou správou z pohodlia domova," uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská.
Okrem nárastu počtu elektronicky komunikujúcich klientov zaznamenáva finančná správa aj nárast elektronických podaní. Finančná správa ich prijala od daňových subjektov v minulom roku takmer 9,63 milióna, pričom medziročne ich počet vzrástol o 129.513. Najviac z nich podali daňové subjekty v marci 2020, a to 1,3 milióna, najmenej v auguste, keď FS zaznamenala 623.098 takýchto podaní.
Podania sa týkali najmä daňových priznaní (DP) k dani z príjmov fyzických osôb či k dani z príjmov právnických osôb. Najviac podaní v jednom dni klienti doručili 27. januára 2020, keď ich finančná správa prostredníctvom svojho portálu prijala 172.214. Naopak, najmenej doručených podaní za jeden deň prišlo finančnej správe 2. augusta 2020, a to len 1874. V priemere daňové subjekty doručili finančnej správe denne 26.342 elektronických podaní.
Komunikovať s finančnou správou elektronicky, a teda podávať elektronické podania, je možné od roku 2014. Povinnosť doručovať podania elektronicky má väčšina klientov registrovaných k dani z príjmov. Dobrovoľne elektronicky s finančnou správou však môže komunikovať ktokoľvek, kto si zriadi s finančnou správou elektronickú komunikáciu.
"Pod ďalší nárast elektronizácie sa podpísala pandémia nového koronavírusu a s ňou spojené obmedzenia pohybu. Okrem toho, že elektronická komunikácia šetrí čas, klienti dokážu vybaviť komunikáciu s finančnou správou z pohodlia domova," uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská.
Okrem nárastu počtu elektronicky komunikujúcich klientov zaznamenáva finančná správa aj nárast elektronických podaní. Finančná správa ich prijala od daňových subjektov v minulom roku takmer 9,63 milióna, pričom medziročne ich počet vzrástol o 129.513. Najviac z nich podali daňové subjekty v marci 2020, a to 1,3 milióna, najmenej v auguste, keď FS zaznamenala 623.098 takýchto podaní.
Podania sa týkali najmä daňových priznaní (DP) k dani z príjmov fyzických osôb či k dani z príjmov právnických osôb. Najviac podaní v jednom dni klienti doručili 27. januára 2020, keď ich finančná správa prostredníctvom svojho portálu prijala 172.214. Naopak, najmenej doručených podaní za jeden deň prišlo finančnej správe 2. augusta 2020, a to len 1874. V priemere daňové subjekty doručili finančnej správe denne 26.342 elektronických podaní.
Komunikovať s finančnou správou elektronicky, a teda podávať elektronické podania, je možné od roku 2014. Povinnosť doručovať podania elektronicky má väčšina klientov registrovaných k dani z príjmov. Dobrovoľne elektronicky s finančnou správou však môže komunikovať ktokoľvek, kto si zriadi s finančnou správou elektronickú komunikáciu.