Postupne musia o nové autentifikačné údaje požiadať všetci podnikatelia, ktorí evidujú tržbu v registračných pokladniciach.
Autor TASR
Bratislava 1. apríla (TASR) – Majitelia elektronických registračných pokladníc online pripojených na Finančnú správu (FS) SR (eKasa) v nich musia každé dva roky vymeniť autentifikačné údaje. Na túto povinnosť vo štvrtok upozornila FS, pretože uplynuli dva roky od zavedenia eKasy do ostrej prevádzky. Výmena údajov je nevyhnutná z dôvodu ochrany údajov, pripomenula FS.
"Finančná správa dnes zasiela softwarningové upozornenia, v ktorých takmer 76.000 používateľom eKasy opäť pripomenie túto povinnosť. Výmenu môžu podnikatelia urobiť ešte pred uplynutím platnosti týchto údajov," spresnila hovorkyňa FS Martina Rybanská. Používateľov virtuálnych registračných pokladníc sa táto povinnosť netýka.
Platnosť údajov potrebných na evidenciu tržieb je dva roky od ich vystavenia. Podnikateľa na výmenu údajov automaticky upozorní online registračná pokladnica 30 dní pred ukončením ich platnosti. Následne musí o nové autentifikačné údaje požiadať na portáli finančnej správy v eKasa zóne. Aktuálne autentifikačné údaje môže podnikateľ ponechať v platnosti, pretože automaticky stratia platnosť po uplynutí dvojročnej lehoty.
Postupne musia o nové autentifikačné údaje požiadať všetci podnikatelia, ktorí evidujú tržbu v registračných pokladniciach. Ako prví však tí, ktorí začali eKasu používať od 1. apríla 2019. Išlo o všetky nové subjekty, ktorým k danému dátumu po prvý raz vznikla povinnosť evidovať tržbu. Ostatné subjekty sa postupne pripájali do 30. júna 2019. Od 1. júla 2019 museli byť do systému eKasa napojení všetci podnikatelia. V čase od 1. júla 2019 do 31. decembra 2019 ešte platilo prechodné obdobie na nepokutovanie podnikateľov finančnou správou za nepoužívanie eKasy.
"Finančná správa dnes zasiela softwarningové upozornenia, v ktorých takmer 76.000 používateľom eKasy opäť pripomenie túto povinnosť. Výmenu môžu podnikatelia urobiť ešte pred uplynutím platnosti týchto údajov," spresnila hovorkyňa FS Martina Rybanská. Používateľov virtuálnych registračných pokladníc sa táto povinnosť netýka.
Platnosť údajov potrebných na evidenciu tržieb je dva roky od ich vystavenia. Podnikateľa na výmenu údajov automaticky upozorní online registračná pokladnica 30 dní pred ukončením ich platnosti. Následne musí o nové autentifikačné údaje požiadať na portáli finančnej správy v eKasa zóne. Aktuálne autentifikačné údaje môže podnikateľ ponechať v platnosti, pretože automaticky stratia platnosť po uplynutí dvojročnej lehoty.
Postupne musia o nové autentifikačné údaje požiadať všetci podnikatelia, ktorí evidujú tržbu v registračných pokladniciach. Ako prví však tí, ktorí začali eKasu používať od 1. apríla 2019. Išlo o všetky nové subjekty, ktorým k danému dátumu po prvý raz vznikla povinnosť evidovať tržbu. Ostatné subjekty sa postupne pripájali do 30. júna 2019. Od 1. júla 2019 museli byť do systému eKasa napojení všetci podnikatelia. V čase od 1. júla 2019 do 31. decembra 2019 ešte platilo prechodné obdobie na nepokutovanie podnikateľov finančnou správou za nepoužívanie eKasy.