Dlhodobým cieľom, ako uviedla šéfka agrorezortu, je zvýšiť na pultoch podiel lokálnych producentov, pretože vedia priniesť čerstvé a chutné potraviny, ale aj tradičné špeciality.
Autor TASR
Bratislava 13. novembra (TASR) - Vyše 60 výrobkov výhradne z produkcie slovenských regionálnych výrobcov obohatí ponuku obchodného reťazca BILLA. V pondelok totiž ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná spoločne s generálnym riaditeľom reťazca na Slovensku Dariuszom Batorim spustili v Bratislave spoločný projekt BILLA regionálni výrobcovia.
Podpora slovenských farmárov a lokálnych výrobcov potravín je podľa Matečnej prospešná pre spotrebiteľov, producentov aj krajinu súčasne. Dlhodobým cieľom, ako uviedla, je zvýšiť na pultoch podiel lokálnych producentov, pretože vedia priniesť čerstvé a chutné potraviny, ale aj tradičné špeciality. Vďaka tomu sa pomáha v regiónoch zvyšovať zamestnanosť, farmári zase udržiavajú vzhľad krajiny a šetrí sa tiež životné prostredie, keďže potraviny nemusia cestovať z druhého konca sveta. "Chceme zvýšiť zamestnanosť v poľnohospodárstve, chceme spotrebiteľom dodávať čerstvé a lokálne produkty, chceme znížiť uhlíkovú stopu. A to sú tri atribúty, ktoré si takýto slovenský výrobok zaslúži," povedala ministerka.
Podľa vyjadrenia šéfa reťazca súčasný počet výrobkov nie je konečný a plánujú ho postupne rozširovať. Konečným cieľom je pokryť územie celého Slovenska.
Regionálne výrobky slovenských výrobcov, zatiaľ ide o med, produkty z medu, sirupy, perníky alebo špeciálne múky, budú umiestnené na vyhradenom regáli so špeciálnym dizajnom.
Podpora slovenských farmárov a lokálnych výrobcov potravín je podľa Matečnej prospešná pre spotrebiteľov, producentov aj krajinu súčasne. Dlhodobým cieľom, ako uviedla, je zvýšiť na pultoch podiel lokálnych producentov, pretože vedia priniesť čerstvé a chutné potraviny, ale aj tradičné špeciality. Vďaka tomu sa pomáha v regiónoch zvyšovať zamestnanosť, farmári zase udržiavajú vzhľad krajiny a šetrí sa tiež životné prostredie, keďže potraviny nemusia cestovať z druhého konca sveta. "Chceme zvýšiť zamestnanosť v poľnohospodárstve, chceme spotrebiteľom dodávať čerstvé a lokálne produkty, chceme znížiť uhlíkovú stopu. A to sú tri atribúty, ktoré si takýto slovenský výrobok zaslúži," povedala ministerka.
Podľa vyjadrenia šéfa reťazca súčasný počet výrobkov nie je konečný a plánujú ho postupne rozširovať. Konečným cieľom je pokryť územie celého Slovenska.
Regionálne výrobky slovenských výrobcov, zatiaľ ide o med, produkty z medu, sirupy, perníky alebo špeciálne múky, budú umiestnené na vyhradenom regáli so špeciálnym dizajnom.