Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 2. november 2024
< sekcia Ekonomika

V Galante sa z eurofondov dokončuje cestný obchvat mesta

Slávnostné otvorenie stavby Galanta " Cesta I /75 Galanta – obchvat III. etapa Foto: TASR/Henrich Mišovič

Obchvat tak výrazne zlepší dopravnú situáciu v Galante.

Bratislava 18. augusta (OTS) – Galanta bude mať v roku 2015 dobudovaný kompletný obchvat mesta. Výstavba záverečnej tretej etapy, spolufinancovanej z Operačného programu Doprava (OPD), sa začala v marci tohto roka.

Po jej skončení budú od vstupu do mesta zo smeru Bratislava a Sereď po výstup smerom na Šaľu a Nové Zámky jazdiť autá plynulejšie a rýchlejšie.

Obchvat tak výrazne zlepší dopravnú situáciu v Galante. "Odkloní tranzitnú kamiónovú dopravu. Projekt je dobrým príkladom Operačného programu Doprava, v rámci ktorého budeme realizovať 375 modernizácií ciest. Na terajšej stavbe z celkových 28 miliónov eur uznaných nákladov bude až 85 % financovaných z fondov Európskej únie," priblížil štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Viktor Stromček.

Objednávateľom stavby je Slovenská správa ciest (SSC) a dodávateľom Strabag, s. r. o. Posledný úsek obchvatu zavŕši snahy o vyriešenie dopravnej situácie v meste Galanta a tranzitnej dopravy na úseku Bratislava - Šaľa. "Tento úsek je najzložitejší. Stavebné náklady predstavujú 23 miliónov eur, majetkovoprávne vysporiadanie stálo 4,5 milióna eur a za projekčnú prípravu sa zaplatilo 600.000 eur," vyčíslil generálny riaditeľ SSC Roman Žembera.

Stavba pozostáva z ciest v dĺžke päť kilometrov, na ktorých je viacero dopravných objektov. "Najzaujímavejšie budú dva mostné objekty, dve mimoúrovňové a dve okružné križovatky. Samozrejme, treba počítať aj s množstvom prekládok inžinierskych sietí," doplnil Žembera.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti

Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.


Foto: OPD