Z prieskumu tiež vyplynulo, že vyše 70 % podnikov ponúka svoje menučka v hodnote 4 – 6 eur a hostia za ne najčastejšie platia stravnými poukážkami.
Autor TASR
Bratislava 20. augusta (TASR) – Táto letná sezóna podľa podnikateľov v gastrobiznise z pohľadu návštevnosti úspešná nebude. Pokles tržieb oproti minulému letu hlási 60 % podnikov. Istotou veľkého počtu gastroprevádzok na Slovensku sú momentálne obedové "menučka". Viac ako 70 % reštaurácií ich svojim hosťom ponúka. Vyplýva to z prieskumu iniciatívy Pomoc pre gastro, ktorý realizovala v polovici augusta na vzorke viac ako 300 majiteľov reštaurácií, jedální a iných gastroprevádzok.
"Tentoraz sme sa zamerali na segment obedových menu, ktoré sú na Slovensku populárne. Zistili sme, že letná sezóna nebude pre väčšinu podnikov z hľadiska návštevnosti úspešná v porovnaní s minulým rokom. A to aj napriek tomu, že ľudia dovolenkujú vo zvýšenej miere na Slovensku. A čo sa týka jesene, obavy sa len stupňujú," podotkla hovorkyňa iniciatívy Magdaléna Koreny. Len 32 % podnikov pritom v prieskume uvádza, že má návštevnosť porovnateľnú s minulým letom.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že vyše 70 % podnikov ponúka svoje "menučka" v hodnote 4 – 6 eur a hostia za ne najčastejšie platia stravnými poukážkami. Druhou voľbou sú platobné karty a hotovosť je až na treťom mieste. Práve preto sa podľa Koreny celý gastrosegment s obrovskými obavami pozerá na tohtoročnú jeseň, keď sa okrem rastúceho počtu nakazených ľudí novým koronavírusom pripravujú aj zmeny, ktoré sa dotknú zabehnutého fungovania systému stravovania.
"Podnikatelia v gastrobiznise stále čakajú na konkrétne formy podpory, potrebujú, aby sa im zvýšil obrat a zastabilizovala sa finančná situácia. Preto si myslíme, že nižšia DPH či oslobodenie prepitného od daní a odvodov sú dobrými nástrojmi, ale cieľom opatrení by malo byť zvýšenie tržieb reštaurácií a podnikov so stravovacími službami. Vo Viedni napríklad takmer milión domácností dostalo kupóny v hodnote 25 alebo 50 eur. Miestne reštaurácie, bary a kaviarne získali od mesta finančnú podporu v hodnote 40 miliónov eur. To je príklad dobrej praxe pomoci gastronómii," zdôraznila Koreny.
"Tentoraz sme sa zamerali na segment obedových menu, ktoré sú na Slovensku populárne. Zistili sme, že letná sezóna nebude pre väčšinu podnikov z hľadiska návštevnosti úspešná v porovnaní s minulým rokom. A to aj napriek tomu, že ľudia dovolenkujú vo zvýšenej miere na Slovensku. A čo sa týka jesene, obavy sa len stupňujú," podotkla hovorkyňa iniciatívy Magdaléna Koreny. Len 32 % podnikov pritom v prieskume uvádza, že má návštevnosť porovnateľnú s minulým letom.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že vyše 70 % podnikov ponúka svoje "menučka" v hodnote 4 – 6 eur a hostia za ne najčastejšie platia stravnými poukážkami. Druhou voľbou sú platobné karty a hotovosť je až na treťom mieste. Práve preto sa podľa Koreny celý gastrosegment s obrovskými obavami pozerá na tohtoročnú jeseň, keď sa okrem rastúceho počtu nakazených ľudí novým koronavírusom pripravujú aj zmeny, ktoré sa dotknú zabehnutého fungovania systému stravovania.
"Podnikatelia v gastrobiznise stále čakajú na konkrétne formy podpory, potrebujú, aby sa im zvýšil obrat a zastabilizovala sa finančná situácia. Preto si myslíme, že nižšia DPH či oslobodenie prepitného od daní a odvodov sú dobrými nástrojmi, ale cieľom opatrení by malo byť zvýšenie tržieb reštaurácií a podnikov so stravovacími službami. Vo Viedni napríklad takmer milión domácností dostalo kupóny v hodnote 25 alebo 50 eur. Miestne reštaurácie, bary a kaviarne získali od mesta finančnú podporu v hodnote 40 miliónov eur. To je príklad dobrej praxe pomoci gastronómii," zdôraznila Koreny.