Predaj Hyundai Motor v Amerike vlani klesol o 2 % na 724.265 vozidiel.
Autor TASR
Detroit 4. januára (TASR) - Americká automobilka General Motors (GM) v stredu oznámila, že v roku 2022 zaznamenala nárast predaja na domácom trhu o 2,5 % na 2.274.088 vozidiel. Vďaka silnému dopytu tak GM po ročnej pauze predbehol japonskú Toyotu a stal sa najväčším predajcom áut v USA. TASR o tom informuje na základe správ AFP a Reuters.
Toyota, ktorá vlani zápasila s nedostatkom komponentov, predala na americkom trhu 2.108.458 áut.
GM v roku 2021 prišiel o pozíciu lídra na americkom trhu, prvýkrát od roku 1931, keďže nedostatok polovodičov otriasol automobilovým priemyslom.
Problémy s dodávkami polovodičov pokračovali aj v roku 2022 a pridal sa k nim ešte aj rast nákladov na materiál. To obmedzilo výrobu v mnohých automobilkách, najmä ázijských, a udržalo ceny osobných a nákladných áut vysoké.
Toyotu tieto problémy zasiahli zvlášť tvrdo a prinútili ju v novembri znížiť svoj celoročný cieľ výroby.
Takmer polovicu z odbytu GM v minulom roku tvorili pikapy a veľké SUV, keďže automobilka prešla na vozidlá s vyššou maržou. Vo 4. štvrťroku 2022 vzrástol predaj GM v USA o 41 % a predaj značky Cadillac vyskočil o 75 %, uviedla spoločnosť. Aj elektrické vozidlá Chevrolet Bolt a Bolt EUV dosiahli "najlepší predajný rok v histórii," uviedol GM a dodal, že tento rok vidí príležitosti na zvýšenie podielu na trhu s elektrickými vozidlami v USA.
Odbyt Toyoty v USA medzitým za celý rok 2022 klesol o 9,6 %, pričom predaj jej SUV sa znížil o 8,6 %.
Predaj Hyundai Motor v Amerike vlani klesol o 2 % na 724.265 vozidiel.
Konzultačná spoločnosť Cox Automotive odhaduje, že v roku 2022 sa v USA predalo celkovo 13,9 milióna kusov vozidiel, čo predstavuje pokles o 8 % v porovnaní s rokom 2021 a o 20 % v porovnaní s vrcholom v roku 2016.
Niektorí pozorovatelia sa obávajú toho, že zvyšovanie cien zo strany výrobcov automobilov na zmiernenie inflačných tlakov a rastúce úrokové sadzby si v tomto roku vyžiadajú daň na predaji nových vozidiel.
"Očakávame, že rok 2023 bude niesť vysokú mieru rizika a neistoty, keďže viaceré trhy môžu zápasiť s recesiou," povedal Jeff Schuster, šéf globálnych predpovedí v LMC Automotive.
Automobilky budú musieť začať so stimulmi pre kupujúcich, čo je trend, ktorý bol počas pandémie nakrátko pozastavený, keďže výrobcovia a predajcovia mali problémy s uspokojením dopytu, uviedol TrueCar.
Toyota, ktorá vlani zápasila s nedostatkom komponentov, predala na americkom trhu 2.108.458 áut.
GM v roku 2021 prišiel o pozíciu lídra na americkom trhu, prvýkrát od roku 1931, keďže nedostatok polovodičov otriasol automobilovým priemyslom.
Problémy s dodávkami polovodičov pokračovali aj v roku 2022 a pridal sa k nim ešte aj rast nákladov na materiál. To obmedzilo výrobu v mnohých automobilkách, najmä ázijských, a udržalo ceny osobných a nákladných áut vysoké.
Toyotu tieto problémy zasiahli zvlášť tvrdo a prinútili ju v novembri znížiť svoj celoročný cieľ výroby.
Takmer polovicu z odbytu GM v minulom roku tvorili pikapy a veľké SUV, keďže automobilka prešla na vozidlá s vyššou maržou. Vo 4. štvrťroku 2022 vzrástol predaj GM v USA o 41 % a predaj značky Cadillac vyskočil o 75 %, uviedla spoločnosť. Aj elektrické vozidlá Chevrolet Bolt a Bolt EUV dosiahli "najlepší predajný rok v histórii," uviedol GM a dodal, že tento rok vidí príležitosti na zvýšenie podielu na trhu s elektrickými vozidlami v USA.
Odbyt Toyoty v USA medzitým za celý rok 2022 klesol o 9,6 %, pričom predaj jej SUV sa znížil o 8,6 %.
Predaj Hyundai Motor v Amerike vlani klesol o 2 % na 724.265 vozidiel.
Konzultačná spoločnosť Cox Automotive odhaduje, že v roku 2022 sa v USA predalo celkovo 13,9 milióna kusov vozidiel, čo predstavuje pokles o 8 % v porovnaní s rokom 2021 a o 20 % v porovnaní s vrcholom v roku 2016.
Niektorí pozorovatelia sa obávajú toho, že zvyšovanie cien zo strany výrobcov automobilov na zmiernenie inflačných tlakov a rastúce úrokové sadzby si v tomto roku vyžiadajú daň na predaji nových vozidiel.
"Očakávame, že rok 2023 bude niesť vysokú mieru rizika a neistoty, keďže viaceré trhy môžu zápasiť s recesiou," povedal Jeff Schuster, šéf globálnych predpovedí v LMC Automotive.
Automobilky budú musieť začať so stimulmi pre kupujúcich, čo je trend, ktorý bol počas pandémie nakrátko pozastavený, keďže výrobcovia a predajcovia mali problémy s uspokojením dopytu, uviedol TrueCar.