Čiastočným dôvodom bol aj nástup finančnej a následne dlhovej krízy, ktorý prudko zredukoval dopyt po autách v Európe.
Autor TASR
Berlín 5. decembra (TASR) - Americká automobilka General Motors (GM) plánuje od roku 2016 stiahnuť svoju značku Chevrolet z európskeho trhu a viac sa zamerať na hlavné značky na ňom, ktorými sú Opel a Wauxhall. Dôvodom je, že Chevrolet nedokázal získať dostatočný podiel na trhu v Európe, navyše zasahoval do možností konkurenčných značiek Opel a Wauxhall. Práve zvýšenými investíciami do nich sa chce GM vrátiť na európskom trhu do zisku. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
General Motors počíta v dôsledku tohto kroku s jednorazovými nákladmi do výšky 1 miliardy USD (735,62 milióna eur). Na druhej strane by to malo podľa firmy viesť k úsporám v oblasti produkcie, marketingu a distribúcie.
Značku Chevrolet vrátila firma GM na európsky trh v roku 2005, pričom mala konkurovať najmä značkám ako Hyundai, Škoda a Dacia. Tento cieľ sa však americkej automobilke splniť nepodarilo.
Čiastočným dôvodom bol aj nástup finančnej a následne dlhovej krízy, ktorý prudko zredukoval dopyt po autách v Európe. S cieľom prispôsobiť sa situácii Chevrolet výrazne znížil ceny a prišiel na trh s novými modelmi. To ho však dostalo do stretu so značkami Opel a Wauxhall. Ukončenie pôsobenia značky Chevrolet v Európe by tak malo pomôcť najmä im.
Na druhej strane toto rozhodnutie pocítia v Kórejskej republike, kde GM produkuje väčšinu áut značky Chevrolet predávaných v Európe. V roku 2012 americká firma vyviezla z južnej Kórey 186.000 áut tejto značky do Európy.
(1 EUR = 1,3594 USD)
General Motors počíta v dôsledku tohto kroku s jednorazovými nákladmi do výšky 1 miliardy USD (735,62 milióna eur). Na druhej strane by to malo podľa firmy viesť k úsporám v oblasti produkcie, marketingu a distribúcie.
Značku Chevrolet vrátila firma GM na európsky trh v roku 2005, pričom mala konkurovať najmä značkám ako Hyundai, Škoda a Dacia. Tento cieľ sa však americkej automobilke splniť nepodarilo.
Čiastočným dôvodom bol aj nástup finančnej a následne dlhovej krízy, ktorý prudko zredukoval dopyt po autách v Európe. S cieľom prispôsobiť sa situácii Chevrolet výrazne znížil ceny a prišiel na trh s novými modelmi. To ho však dostalo do stretu so značkami Opel a Wauxhall. Ukončenie pôsobenia značky Chevrolet v Európe by tak malo pomôcť najmä im.
Na druhej strane toto rozhodnutie pocítia v Kórejskej republike, kde GM produkuje väčšinu áut značky Chevrolet predávaných v Európe. V roku 2012 americká firma vyviezla z južnej Kórey 186.000 áut tejto značky do Európy.
(1 EUR = 1,3594 USD)