Čínsky trh s autami sa už zotavil z vlaňajších výkyvov, keď predaj v období apríl až august 2015 každý mesiac klesal.
Autor TASR
Peking 1. augusta (TASR) - Americká automobilka General Motors (GM) verí, že čínsky trh s autami, ktorý je najväčší na svete, sa zotavuje a znova bude výrazne rásť. GM už zareagoval na stúpajúci dopyt klientov v ázijskej krajine po lacnejších vozidlách, najmä v menších čínskych mestách, čo je segment, ktorý zahraničné automobilky často ignorujú. Uviedol to šéf čínskej divízie GM Matt Tsien. Informovala o tom agentúra Reuters.
Americká automobilka očakáva, že predaj vozidiel v Číne do roku 2020 vzrastie na približne 30 miliónov z vlaňajších 24,6 milióna áut. Spoločný podnik GM s lokálnou čínskou automobilkou, ktorá vyrába lacnejšie modely, poskytuje americkému koncernu menšiu výhodu, čo sa týka zvyšovania predaja mimo veľkých miest.
Čínsky trh s autami sa už zotavil z vlaňajších výkyvov, keď predaj v období apríl až august 2015 každý mesiac klesal. V júni tohto roku už odbyt áut v krajine vzrástol o dvojciferné číslo, konkrétne o 14,6 %. Na druhej strane, spomaľovanie čínskej ekonomiky vyvoláva otázniky nad ďalším vývojom predaja áut, ktorý je podľa odborníkov v krátkodobom horizonte stále nepredvídateľný.
Vo veľkých mestách, ako sú napríklad Peking a Šanghaj, je už trh pomerne nasýtený a predaj áut stagnuje. V menších mestách a v odľahlých vidieckych oblastiach, kde vodiči uprednostňujú cenovo dostupnejšie vozidlá, na čo mnohé zahraničné automobilky zabúdajú, však predaj stále stúpa o dvojciferné čísla.
Podľa Tsiena je GM v týchto mestách v lepšej pozícii ako jeho rivali, pretože po roku 2000 investoval do miestnych značiek a vytvoril spoločné podniky s lokálnymi firmami SAIC-GM-Wuling Auto (SGMW) a skupina Guangxi Automobile Group, predtým Wuling.
Dva z lacnejších modelov - Wuling a Baojun, idú pritom dobre na odbyt, ročne sa predajú zhruba dva milióny týchto áut. A vyhliadky na ďalší rast predaja cenovo dostupnejších modelov sú veľmi sľubné, dodal Tsien.
Americká automobilka očakáva, že predaj vozidiel v Číne do roku 2020 vzrastie na približne 30 miliónov z vlaňajších 24,6 milióna áut. Spoločný podnik GM s lokálnou čínskou automobilkou, ktorá vyrába lacnejšie modely, poskytuje americkému koncernu menšiu výhodu, čo sa týka zvyšovania predaja mimo veľkých miest.
Čínsky trh s autami sa už zotavil z vlaňajších výkyvov, keď predaj v období apríl až august 2015 každý mesiac klesal. V júni tohto roku už odbyt áut v krajine vzrástol o dvojciferné číslo, konkrétne o 14,6 %. Na druhej strane, spomaľovanie čínskej ekonomiky vyvoláva otázniky nad ďalším vývojom predaja áut, ktorý je podľa odborníkov v krátkodobom horizonte stále nepredvídateľný.
Vo veľkých mestách, ako sú napríklad Peking a Šanghaj, je už trh pomerne nasýtený a predaj áut stagnuje. V menších mestách a v odľahlých vidieckych oblastiach, kde vodiči uprednostňujú cenovo dostupnejšie vozidlá, na čo mnohé zahraničné automobilky zabúdajú, však predaj stále stúpa o dvojciferné čísla.
Podľa Tsiena je GM v týchto mestách v lepšej pozícii ako jeho rivali, pretože po roku 2000 investoval do miestnych značiek a vytvoril spoločné podniky s lokálnymi firmami SAIC-GM-Wuling Auto (SGMW) a skupina Guangxi Automobile Group, predtým Wuling.
Dva z lacnejších modelov - Wuling a Baojun, idú pritom dobre na odbyt, ročne sa predajú zhruba dva milióny týchto áut. A vyhliadky na ďalší rast predaja cenovo dostupnejších modelov sú veľmi sľubné, dodal Tsien.