Erdössy na pozícii generálneho riaditeľa ŽSR, ktoré sú na Slovensku manažérom železničnej infraštruktúry, pôsobil od novembra 2016.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 26. novembra (TASR) - Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martin Erdössy sa rozhodol ukončiť pôsobenie vo svojej funkcii. Ako dôvod svojho odstúpenia uviedol osobné dôvody. Informovala o tom hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Svoje rozhodnutie oznámil Erdössy Správnej rade ŽSR, ktorá je najvyšším orgánom spoločnosti, 20. novembra. "Po dôkladnom zvážení aktuálnej situácie som sa rozhodol odstúpiť. Mám ľudsky aj profesionálne svoju úroveň, ktorá je pre mňa dôležitá a ktorú by som si rád zachoval," zdôvodnil.
Erdössy na pozícii generálneho riaditeľa ŽSR, ktoré sú na Slovensku manažérom železničnej infraštruktúry, pôsobil od novembra 2016. Nového generálneho riaditeľa vymenúva minister dopravy na návrh Správnej rady spoločnosti.
ŽSR ešte začiatkom októbra kritizovali návrh rozpočtu na budúci rok. Podľa spoločnosti je pre nich likvidačný a nekorešponduje s požiadavkou na vyrovnané hospodárenie v zmysle platnej Zmluvy o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry. Viaceré ich požiadavky neboli v návrhu rozpočtu akceptované a nemôžu s ním teda súhlasiť.
"Súčasný stav železničnej infraštruktúry, ktorý je výsledkom dlhoročného podfinancovania, je využívaný na mediálny boj a devalváciu organizácie a jej manažmentu, napriek tomu, že by mal viesť k zmene spôsobu dotovanie železníc. Odborná diskusia o zmene spôsobu financovania je neodkladná a je nevyhnutné, aby jej výsledkom bolo zavedenie systémového financovania ŽSR," vyhlásil v tom čase Erdössy.
Podľa ministra financií Petra Kažimíra (Smer-SD) však železničné spoločnosti musia presvedčiť aj o efektívnosti míňania peňazí. "Sme pripravení urobiť v istom období aj hĺbkové hodnotenie v rámci projektu Hodnota za peniaze, ako sa peniaze míňajú, ako sa investuje, koľko majú zamestnancov a či je všetko v poriadku. A potom si myslím, nie je to otázka tejto vlády, ale až po parlamentných voľbách, v prostredí prebytkového hospodárenia bude dostatok dôvodov na možno štedrejšie investície v týchto podnikoch," reagoval v októbri na kritiku ŽSR.
Svoje rozhodnutie oznámil Erdössy Správnej rade ŽSR, ktorá je najvyšším orgánom spoločnosti, 20. novembra. "Po dôkladnom zvážení aktuálnej situácie som sa rozhodol odstúpiť. Mám ľudsky aj profesionálne svoju úroveň, ktorá je pre mňa dôležitá a ktorú by som si rád zachoval," zdôvodnil.
Erdössy na pozícii generálneho riaditeľa ŽSR, ktoré sú na Slovensku manažérom železničnej infraštruktúry, pôsobil od novembra 2016. Nového generálneho riaditeľa vymenúva minister dopravy na návrh Správnej rady spoločnosti.
ŽSR ešte začiatkom októbra kritizovali návrh rozpočtu na budúci rok. Podľa spoločnosti je pre nich likvidačný a nekorešponduje s požiadavkou na vyrovnané hospodárenie v zmysle platnej Zmluvy o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry. Viaceré ich požiadavky neboli v návrhu rozpočtu akceptované a nemôžu s ním teda súhlasiť.
"Súčasný stav železničnej infraštruktúry, ktorý je výsledkom dlhoročného podfinancovania, je využívaný na mediálny boj a devalváciu organizácie a jej manažmentu, napriek tomu, že by mal viesť k zmene spôsobu dotovanie železníc. Odborná diskusia o zmene spôsobu financovania je neodkladná a je nevyhnutné, aby jej výsledkom bolo zavedenie systémového financovania ŽSR," vyhlásil v tom čase Erdössy.
Podľa ministra financií Petra Kažimíra (Smer-SD) však železničné spoločnosti musia presvedčiť aj o efektívnosti míňania peňazí. "Sme pripravení urobiť v istom období aj hĺbkové hodnotenie v rámci projektu Hodnota za peniaze, ako sa peniaze míňajú, ako sa investuje, koľko majú zamestnancov a či je všetko v poriadku. A potom si myslím, nie je to otázka tejto vlády, ale až po parlamentných voľbách, v prostredí prebytkového hospodárenia bude dostatok dôvodov na možno štedrejšie investície v týchto podnikoch," reagoval v októbri na kritiku ŽSR.