Index ochoty nakupovať vzrástol na 7,4 bodu z 0 bodov v januári.
Autor TASR
Berlín 25. februára (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšuje, ukázal prieskum poradenskej spoločnosti GfK. Výhľadový index spotrebiteľskej dôvery pre marec vzrástol na -12,9 bodu z -15,5 bodu vo februári. Ekonómovia počítali so zvýšením len na -14,3 bodu.
"Spotrebitelia sa začínajú spamätávať zo šoku, ktorý ich zasiahol po tvrdom lockdowne v polovici decembra," uviedol expert GfK Rolf Bürkl. "Aktuálny pokles počtu infikovaných a spustenie očkovania podporujú nádeje, že reštrikcie sa čoskoro uvoľnia."
Bürkl však varoval pred prílišným optimizmom. Podmienkou trvalého zotavenia nálady je podľa neho koniec tvrdého lockdownu a opätovné otvorenie obchodov, hotelov a reštaurácií. "Ak by sa však reštrikcie ešte raz predĺžili, zmizne šanca na rýchle zotavenie."
Index ekonomických očakávaní sa vo februári zvýšil na 8 bodov z 1,3 vo februári. Index príjmových očakávaní po štyroch mesiacoch poklesu stúpol na 6,5 bodu z 2,9 bodu. Index ochoty nakupovať vzrástol na 7,4 bodu z 0 bodov v januári.
"Spotrebitelia sa začínajú spamätávať zo šoku, ktorý ich zasiahol po tvrdom lockdowne v polovici decembra," uviedol expert GfK Rolf Bürkl. "Aktuálny pokles počtu infikovaných a spustenie očkovania podporujú nádeje, že reštrikcie sa čoskoro uvoľnia."
Bürkl však varoval pred prílišným optimizmom. Podmienkou trvalého zotavenia nálady je podľa neho koniec tvrdého lockdownu a opätovné otvorenie obchodov, hotelov a reštaurácií. "Ak by sa však reštrikcie ešte raz predĺžili, zmizne šanca na rýchle zotavenie."
Index ekonomických očakávaní sa vo februári zvýšil na 8 bodov z 1,3 vo februári. Index príjmových očakávaní po štyroch mesiacoch poklesu stúpol na 6,5 bodu z 2,9 bodu. Index ochoty nakupovať vzrástol na 7,4 bodu z 0 bodov v januári.