Hlavným dôvodom aktuálneho boomu je nárast dopytu zo strany bohatých Číňanov.
Autor TASR
Mníchov 20. decembra (TASR) - Výrobcom luxusných tovarov sa darí, keďže je o ne vysoký záujem. Hlavným dôvodom aktuálneho boomu je nárast dopytu zo strany bohatých Číňanov. Tržby odvetvia podľa štúdie poradenskej firmy Bain v tomto roku stúpnu o 5 % na rekordných 1,2 bilióna eur. Až tretina z týchto tržieb pripadá na Čínu, uviedla v stredu firma Bain.
Najdôležitejšiu úlohu v odvetví hrá predaj drahých prémiových áut. Tržby z ich predaja v roku 2017 globálne vzrastú o 6 % na 489 miliárd eur. Tržby v oblasti osobných luxusných tovarov, ako je oblečenie, kožené výrobky, kozmetika a šperky, stúpnu o 5 % na 262 miliárd eur. Čoraz viac sú tiež obľúbené luxusné zážitky, kam patria návštevy luxusných hotelov a reštaurácií. Boom zaznamenali drahé okružné plavby loďou v prvej triede, kde tržby vyskočili o 14 %. Naopak, mierne klesol predaj jácht a súkromných lietadiel a trh s umením stagnoval.
Nákupné cesty čínskych turistov podporili rast v Európe, kde klasické luxusné značky tento rok zvýšili tržby o 6 % na 87 miliárd eur. Číňania však čoraz viac nakupujú drahé značky aj na domácom trhu, kde tržby stúpli o 15 % na 20 miliárd eur. Naopak, slabší vývoj zaznamenala Amerika a bývalé nákupné raje v arabských krajinách stagnovali, uviedla firma Bain. Čoraz viac luxusných značiek si otvára online obchody, keď na internete dosahujú takmer tretinu svojho obratu.
Najdôležitejšiu úlohu v odvetví hrá predaj drahých prémiových áut. Tržby z ich predaja v roku 2017 globálne vzrastú o 6 % na 489 miliárd eur. Tržby v oblasti osobných luxusných tovarov, ako je oblečenie, kožené výrobky, kozmetika a šperky, stúpnu o 5 % na 262 miliárd eur. Čoraz viac sú tiež obľúbené luxusné zážitky, kam patria návštevy luxusných hotelov a reštaurácií. Boom zaznamenali drahé okružné plavby loďou v prvej triede, kde tržby vyskočili o 14 %. Naopak, mierne klesol predaj jácht a súkromných lietadiel a trh s umením stagnoval.
Nákupné cesty čínskych turistov podporili rast v Európe, kde klasické luxusné značky tento rok zvýšili tržby o 6 % na 87 miliárd eur. Číňania však čoraz viac nakupujú drahé značky aj na domácom trhu, kde tržby stúpli o 15 % na 20 miliárd eur. Naopak, slabší vývoj zaznamenala Amerika a bývalé nákupné raje v arabských krajinách stagnovali, uviedla firma Bain. Čoraz viac luxusných značiek si otvára online obchody, keď na internete dosahujú takmer tretinu svojho obratu.