Ale jej odbyt na domácom, nemeckom trhu klesol o 16,5 % a znížil sa aj dopyt po novej generácii vozidiel BMW radu 5.
Autor TASR
Mníchov 12. júla (TASR) - Nemecká automobilka Bayerische Motoren Werke (BMW), ktorá vlastní aj značky Rolls-Royce a MINI, zaznamenala v júni nárast globálneho predaja o 2,1 %. Ale jej odbyt na domácom, nemeckom trhu klesol o 16,5 % a znížil sa aj dopyt po novej generácii vozidiel BMW radu 5.
Automobilka dnes oznámila, že júnový predaj modelov BMW 5 klesol o 7,9 % na 27.595 vozidiel. Dôvodom bola nedostatočná dostupnosť nového variantu v Číne, kde je ešte vo fáze uvedenia na trh a nebol dodaný do všetkých autosalónov.
V Číne sa tak predaj BMW radu 5 v júni prepadol 64 %, čo predstavuje približne polovicu celosvetového odbytu série 5.
Aj v Nemecku odbyt BMW klesol. Okrem toho spoločnosť BMW uviedla, že oneskorenie dodávky určitých komponentov od spoločnosti Bosch viedlo k zníženiu výroby.
Globálny odbyt osobných áut celej skupiny BMW sa v júni zvýšil o 2,1 % na 232.620 vozidiel, z toho 192.873 predaných áut bolo značky BMW.
Automobilka dnes oznámila, že júnový predaj modelov BMW 5 klesol o 7,9 % na 27.595 vozidiel. Dôvodom bola nedostatočná dostupnosť nového variantu v Číne, kde je ešte vo fáze uvedenia na trh a nebol dodaný do všetkých autosalónov.
V Číne sa tak predaj BMW radu 5 v júni prepadol 64 %, čo predstavuje približne polovicu celosvetového odbytu série 5.
Aj v Nemecku odbyt BMW klesol. Okrem toho spoločnosť BMW uviedla, že oneskorenie dodávky určitých komponentov od spoločnosti Bosch viedlo k zníženiu výroby.
Globálny odbyt osobných áut celej skupiny BMW sa v júni zvýšil o 2,1 % na 232.620 vozidiel, z toho 192.873 predaných áut bolo značky BMW.