Konkrétne, predaj automobilky v Európe sa zvýšil o 1,3 % na 1,94 milióna kusov, ale v Číne klesol o 17,2 % a v Afrike, na Blízkom východe, v Indii a tichomorskej oblasti sa znížil o 19,3 %.
Autor TASR
Paríž 17. januára (TASR) - Francúzsky výrobca automobilov Renault v piatok oznámil, že jeho globálny predaj v roku 2019 klesol o 3,4 % na 3,75 milióna vozidiel, aj napriek rastu v Európe. Dôvodom bolo zníženie odbytu na iných trhoch.
Konkrétne, predaj automobilky v Európe sa zvýšil o 1,3 % na 1,94 milióna kusov, ale v Číne klesol o 17,2 % a v Afrike, na Blízkom východe, v Indii a tichomorskej oblasti sa znížil o 19,3 %.
Francúzsky súper Renaultu, skupina PSA vo štvrtok (16.1.) tiež vykázala pokles globálneho predaja v roku 2019 o 10 % na 3,49 milióna kusov z rekordných 3,88 milióna áut v roku 2018. Aj PSA zasiahlo oslabenie odbytu v Číne, na Blízkom východe a v Afrike.
Konkrétne, predaj automobilky v Európe sa zvýšil o 1,3 % na 1,94 milióna kusov, ale v Číne klesol o 17,2 % a v Afrike, na Blízkom východe, v Indii a tichomorskej oblasti sa znížil o 19,3 %.
Francúzsky súper Renaultu, skupina PSA vo štvrtok (16.1.) tiež vykázala pokles globálneho predaja v roku 2019 o 10 % na 3,49 milióna kusov z rekordných 3,88 milióna áut v roku 2018. Aj PSA zasiahlo oslabenie odbytu v Číne, na Blízkom východe a v Afrike.